شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : 15173
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم:

یتیمان قم بیش از 12 هزار و 600 حامی دارند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم گفت: 2 هزار و 500 یتیم زیر چتر حمایتی کمیته امداد استان قم هستند که 12 هزار و 653 حامی از آنان حمایت می‌کنند.
یتیمان قم بیش از 12 هزار و 600 حامی دارند
به گزارش قم نیوز،  عبدالله جلالی با اشاره به جمعیت زیر پوشش کمیته امداد (ره) اظهار داشت: 20 هزار خانواده از حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده می‌کنند که این جمعیت 3.3 دهم جمعیت استان قم را تشکیل می‌دهند.
 
وی میزان جمعیت ذکر شده را نسبت به پایان سال گذشته ثابت دانست و گفت: به دلیل اینکه ورودی خانواده‌های جدید برای قرار گرفتن زیر پوشش و حمایت کمیته امداد (ره) با خروجی‌های این نهاد که احتیاجی به حمایت ندارند هماهنگ شده است توانسته‌ایم رتبه سوم را از نظر حمایت از محرومان در سطح کشور کسب کنیم.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم با بیان اینکه رتبه استان قم از نظر کیفیت ارائه خدمات به محرومان با رتبه حمایت از محرومان بسیار متفاوت است گفت: از محروم‌ترین نقاط کشور به دلیل قرار گرفتن استان قم در موقعیت ویژه جغرافیایی به این استان سفر می‌کنند که باید مورد ساماندهی قرار بگیرند.
 
وی با تاکید بر اینکه در سه ماه نخست سال جاری 5 هزار و 100 نفر از زنان سرپرست خانوار بیمه تأمین اجتماعی شدند گفت: این افراد می‌توانند از همه مزایای بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند که این مهم در راستای تحقق سیاست‌های نظام انجام شده است.
 
جلالی با اشاره به هزینه 100 هزار تومانی بیمه تأمین اجتماعی به عنوان سرانه هر خانواده اضافه کرد: 50 درصد این هزینه را کمیته امداد امام خمینی (ره) و 50 درصد باقی مانده نیز از حساب هدفمند کردن یارانه‌ها به سازمان بیمه تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.
 
وی با اشاره به مبلغی که کمیته امداد امام خمینی (ره) در سه ماه نخست به عنوان هزینه بیمه مددجویان به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرده است گفت: 10 میلیارد و 500 میلیون ریال توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز شد.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم ادامه داد: در سه ماه نخست سال جاری بابت 8 میلیارد و 400 میلیون ریال به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها پزشکان خانواده طرف قرار داد پرداخت شده است.
 
وی افزود: امسال با توجه به این عدد، سرانه درمان محرومان در این مدت افزایش داشته و نگرانی‌هایی به دلیل تغییر قیمت دارو و برخی لوازم پزشکی وجود دارد ولی تلاش می‌شود این هزینه‌ها بر اساس تعرفه دولتی درمانی بستری و جراحی‌ها به صورت کامل پرداخت شود.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار و 500 یتیم زیر 18 سال در خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد هستند گفت: این یتیمان 12 هزار و 653 حامی دارند که کمیته امداد امام خمینی (ره) در سه ماه نخست سال مبلغ 25 میلیارد ریال به عنوان کمک هزینه معیشت و مستمری به ایشان اهدا کرده است.
 
جلالی هزینه‌های پرداخت شده از سوی این نهاد حمایتی به محرومان برای تعمیر و ساخت منزل خانواده‌های زیر پوشش را 5 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: بستر ازدواج 170 زوج با کمک هزینه در تأمین جهیزیه به مبلغ 3 میلیارد و 100 میلیون ریال فراهم شد.
 
وی از ارائه وام قرض‌الحسنه به هزار و 261 نفر خبر داد و گفت: 540 نفر از این تعداد وام اشتغال دریافت کردند که مجموع وام‌ها برای مددجویانی که زیر چتر حمایتی قرار دارند بدون کارمزد و برای آن دسته از افرادی که به عنوان مهمان وارد سیستم دریافت وام می‌شوند با دو درصد کارمزد پرداخت می‌شود.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم بیان داشت: در سه ماه نخست سال جاری 60 میلیارد و 360 میلیون ریال وام پرداخت شد که این موضوع نشان دهنده حمایت از رویکرد اجتماعی در مباحث قرض‌الحسنه است.
 
وی ابراز کرد: امیدواریم مرکز اجرایی وام اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) با مجوزهایی که دریافت کرده است به صورت مستقل با عنوان صندوق قرض‌الحسنه در سطح کشور به فعالیت بپردازد.
 
جلالی میزان مشارکت‌های مردمی را مورد توجه قرار داد و گفت: مبلغ 38 میلیارد ریال مشارکت‌های مردمی بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 60 درصد رشد داشته است.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcgwq9q.ak9nu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما