چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : 5371

27 پروژه منابع طبیعی در قم افتتاح می شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از افتتاح 27 پروژه منابع طبیعی با اعتبار دو میلیارد تومان خبر داد.
27 پروژه منابع طبیعی در قم افتتاح می شود
به گزارش قم نیوز، احمد عفتان با اشاره به افتتاح پروژه‌های منابع طبیعی در هفته منابع طبیعی اظهار داشت: ۲۷ پروژه منابع طبیعی با اعتبار دو میلیارد و ۷۰ میلیون تومان در این هفته افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده پروژه‌ها در زمینه بیان‌بان‌زدایی صورت می‌گیرد، ادامه داد: ۴۰۰ هکتار بوته‌کاری در محدوه کوه نمک که در قسمت غرب قم قرار دارد از جمله این پروژه‌ها است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم خاطرنشان کرد: کشت بادام کوهی در وسعت ۴۰۰ هکتار در حوالی امامزاده اسماعیل، احداث چهار سازه بتنی سنگ ملاتی آبخیزداری در منطقه وشنوه، احداث ۱۴سازه گاویونی در منطقه گلستان بخش جعفر آباد و اجرای پروژه بخش سیلاب و کنترل سیل بخش جعفر آباد از طرح‌هایی است که از سوی این اداره کل در هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

عفتان تصریح کرد: همزمان با هفته منابع طبیعی در استان قم، برنامه‌های مختلفی از جمله نواخته شدن زنگ سبز در مدارس، احیای بیابان، توسعه فضای سبز جاده قم – تهران با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان به اجرا در می‌‌آید.

وی همچنین اظهار داشت: تعداد دو هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در مقاطع ابتدایی و راهنمایی در برنامه‌های شاد و آموزشی به عنوان همیار طبیعت در مدارس استان قم حضور خواهند داشت.

مدیر کل منابع طبیعی استان قم خاطرنشان کرد: آبیاری قطره‌ای درختان در ۲۰ کیلومتری جاده قم- تهران با همکاری شهرداری قم از دیگر برنامه‌های منابع طبیعی استان قم در هفته‌های پایانی اسفند ماه است.

عفتان بیان داشت: ۲۵۰ هزار اصله نهال از جمله نهال زیتون تلخ، سنجد، کاج و زبان گنجشک، از ۱۳ اسفند تا پایان هفته منابع طبیعی در استان قم در بین مردم و مراکز آموزشی توزیع خواهد شد.

وی در پایان گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروزی، گشت کشیک منابع طبیعی استان قم برقرار خواهد بود و همشهریان می‌توانند در صورت داشتن هرگونه گزارش و یا شکایتی در خصوص تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی با شماره ۱۲۰ اداره کل منابع طبیعی استان قم تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdch.qnmt23nxzftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما