چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : 5394
بختیاری خبر داد:

یكهزار و 250 میلیارد تومان بودجه شهرداری قم در سال 91

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم، از تصویب بودجه یكهزار و 250 میلیارد تومانی شهرداری این شهر در سال آینده خبر داد و گفت: عمده این بودجه صرف فعالیت های عمرانی شهری خواهد شد.
یكهزار و 250 میلیارد تومان بودجه شهرداری قم در سال 91
به گزارش قم نیوز، حسن بختیاری تصریح كرد: در سال جاری، شهرداری قم در زمان مقرر اقدام به ارایه بودجه پیشنهادی خود به شورای اسلامی شهر كرد كه این بودجه مورد بررسی كمیسیون تلفیق این شورا قرار گرفت، به تصویب رسید و به فرمانداری قم ارسال شد.

وی ادامه داد: این بودجه در دو بخش درآمدها و هزینه ها با رقم ۷۵۰ میلیارد تومان و بخش ضمیمه ها با رقم ۵۰۰ میلیارد تومان می باشد كه در بخش های مختلفی هزینه خواهد شد.

بختیاری به بخش درآمدهای بودجه مصوب سال آینده شهرداری قم اشاره كرد و افزود: این بخش شامل عوارض عمومی با رقم ۱۳۴ میلیارد تومان، عوارض اختصاصی با رقم ۵/۲۱ میلیارد تومان، بهای خدمات و درآمد موسسات غیر انتفاعی شهرداری با رقم ۳/۱۱ میلیارد تومان، درآمدهای وجوه شهرداری به میزان ۷۰۰ میلیون تومان، كمك های اعطایی از سوی دولت با رقم پنج میلیارد تومان و سایر منابع با رقم ۵۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.

به گفته وی، عمده درآمدهای شهرداری قم در سال آینده رقم ۵۵۰ میلیارد تومان است كه از فروش اموال و املاك بدست می آید و صرف طرح های عمرانی شهری می شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم عنوان كرد: بر مبنای رقم ۷۵۰ میلیارد تومانی بخش درآمدها و هزینه های بودجه سال ۹۱ شهرداری قم، نسبت هزینه های عمرانی به هزینه های جاری بسیار مطلوب تر شده بطوریكه ۸۸ درصد این رقم صرف فعالیت های عمرانی و مابقی صرف هزینه های جاری و خدمات شهری خواهد شد.

به گفته بختیاری، حدود ۵/۷۴ میلیارد تومان از بودجه سال ۹۱ شهرداری قم صرف هزینه های خدمات شهری شامل هزینه های مربوط به جمع آوری زباله، رفت و روب شهری، نگهداری فضای سبز و سایر خدمات می شود.

وی، فعالیت های عمرانی شهرداری قم در سال آینده را در ۹ بخش عنوان كرد و افزود: رساندن طرح بلوار پیامبر اعظم به مرحله واگذاری، سرمایه گذاری و مشاركت، ۴۴۶ میلیارد تومان برای هزینه های پیش بینی نشده عمدتا در طرح بلوار پیامبر اعظم و سایر مبالغ برای طرح هایی چون تملك فاز پنج عمار یاسر، شهید روحانی، اطراف جمكران و طرح پل های جمهوری، بهبود عبور و مرور شهری و دفع آب های سطحی از جمله فعالیت های عمرانی می باشد.

عضو كمیسون های برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم، سال آینده را سال عمران و فعالیت های عمرانی خاص شهرداری قم عنوان كرد و افزود: شهرداری برای اجرای این فعالیت ها به كمك مردم، كمك های دولتی و كمك های دستگاه قضایی استان در بحث تملك املاك و اجرای طرح ها به شدت نیازمند است.

بختیاری همچنین به بودجه مصوب سال ۹۱ سازمان های وابسته به شهرداری قم اشاره كرد و گفت: بودجه سازمان زیباسای با رقم ۲۹ میلیارد ریال، سازمان آرامستان ها با رقم ۴۶ میلیارد ریال، سازمان حمل و نقل و ترافیك با رقم ۳۰ میلیارد ریال، سازمان پارك ها به میزان ۳۰ میلیارد ریال، تاكسیرانی و اتوبوسرانی با رقم ۷۲ میلیارد ریال، كشتارگاه به میزان ۱۴ میلیارد ریال، پایانه های مسافربری با رقم ۱۸ میلیارد ریال و مدیریت پسماند به میزان ۴۶ میلیارد ریال به تصویب شورای اسلامی شهر قم رسید و به فرمانداری این شهر ارسال شده است.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcc.oqpa2bq10la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما