سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۹
کد مطلب : 54132
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

دسته عزاداری حسینی در لستر انگلستان به راه افتاد

قم نيوز : قم نیوز: امروز دسته عزاداران حسینی در شهر لستر واقع در انگلستان، درحالی که لباس‌های سیاه به تن داشته و پلاکاردهای مختلفی با پیام عاشورا در دست داشتند به خیابان‌ها آمدند.
دسته عزاداری حسینی در لستر انگلستان به راه افتاد + تصاویر
دسته عزاداری حسینی در لستر انگلستان به راه افتاد + تصاویر
به گزارش قم نیوز دسته‌ عزاداران حسینی در شهر لستر واقع در انگلستان به خیابان‌ها آمدند تا یاد و خاطره سید الشهدا، آن امام عزیز را زنده نگاه دارند. زنان، مردان و کودکان در حالی که به لباس سیاه عزاداری به تن داشته و پلاکاردهای مختلفی با پیام عاشورا در دست داشتند، به منظور شرکت در مراسم عزاداری محرم و بزرگداشت عاشورای حسینی، در دسته‌های منظم عزاداری امروز به خیابان‌ها آمدند.

صدها تن از جامعه قدرتمند تشیع در شهر انگلیسی لستر از میدان اصلی شهر در امتداد خیابان‌های هورسفیر و گالوتری گیت، هامبرستون گیت و دروازه‌های شرقی به سمت میدان جوبیل حرکت کردند. راهپیمایان به نشان عزاداری لباس‌های سرتاپا سیاه به تن داشته و در مسیر حرکت‌شان به رهگذران خیابانی بطری‌های آب آشامیدنی و غذای نذری دادند. بر روی پلاکاردهایی که در دست کودکان دیده می‌شد جملاتی چون «حسین الهام بخش من است تا برای آنچه باور دارم قیام کنم» و «حسین همه چیز را فدا کرد» نوشته شده بودند.

 عالیه عمران یکی از برگزارکنندگان و داوطلبان شرکت در این دسته عزاداری در این باره به خبرنگاران گفت: ما برای 29امین سال متوالی راهپیمایی عزاداری حسینی را در شهر لستر برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه دلیل عزاداری شیعیان را برای خبرنگاران غربی این گونه توصیف کرد: ما برای بزرگداشت ایثار و از جان گذشتگی امام حسین (ع) در راه اسلام به خیابان‌ها آمده‌ایم. ایشان حاضر به بیعت و اطاعت از خلیفه مستبد و ستمگر زمان نشده و در برابر ظلم ایستادگی کرد.

عمران در ادامه گفت: امام حسین (ع) الگوی حقیقت، عدالت، مهربانی، عشق و انسانیت است. پیام امام حسین (ع) امروز همچون طول تاریخ از اهمیت بالایی برخوردار است و هم‌چنان الهام بخش میلیون‌ها نفر در سرتاسر دنیاست.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcewz8n.jh8exi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما