دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : 21051
حجت الاسلام ذوالنوری

اقتصاد مقاومتی با نصب پلاکارد و شعار محقق نمی‌شود

قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام ذوالنوری گفت: با نصب بنر و پلاکارد و تاکید در سخنرانی‌ها اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود بلکه آنچه مهم است این است که باید در عرصه عمل توقعات رهبر معظم انقلاب را محقق کنیم.
اقتصاد مقاومتی با نصب پلاکارد و شعار محقق نمی‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری درباره نامگذاری سال ۹۳ از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار کرد: موفقیت هر ملت و قومی در فرهنگ غنی و سالم است که این فرهنگ در نظر رهبر معظم انقلاب تمام فرهنگ در تمام ابعاد دینی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و تاریخی کشور را شامل می‌شود.

این کار‌شناس مسائل سیاسی با تاکید براینکه هر ملتی با فرهنگ خود زنده است، افزود: علی القاعده اگر ملتی در بعد فرهنگی بسته، منحرف و عقب گرد داشته باشد محکوم به زوال و سقوط است.

فرهنگ جهت دهنده سیاست و اقتصاد است

وی با بیان اینکه فرهنگ به عرصه‌های مختلف زندگی بشر مثل سیاست و اقتصاد جهت می‌دهد، تصریح کرد: از همین رو رهبر معظم انقلاب بر دو نکته اقتصاد و فرهنگ تاکید کردند.

ذوالنوری با اشاره به اینکه امروز ما در هر دو بعد اقتصاد و فرهنگ در معرض هجوم هستیم، خاطرنشان کرد: در بعد اقتصادی در تحریم استکبار جهانی و باید و نبایدی را بر گرده مردم ما بار کردند، هستیم از همین رو امروز همه امید استکبار جهانی بعد از ۳۰ و اندی سال این است که در بعد اقتصادی مردم را دچار مشکل کند تا آن‌ها را از نظام رویگردان کنند.

کار‌شناس و تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب چند سال است تاکید بر مقوله اقتصاد و فرهنگ دارند ولی امسال این دو مقوله را با هم جمع کردند، تصریح کرد: ما در ادوار گذشته گاهی در عرصه فرهنگ چالش‌هایی را داشتیم در دوره توسعه به فرهنگ توجهی نشد در واقع سیاست کارگزارانی بر حاکمیت فرهنگ غربی بر کشور تکیه داشت.

همه دولت‌ها در جهت تحقق فرمایشات رهبری کم کاری کردند

وی عنوان کرد: در دوره اصلاحات هم توسعه سیاسی مطرح بود از همین رو فرهنگ و اقتصاد به حاشیه رفت و میدان برای تخریب و انهدام فرهنگ ملی دینی باز شد.

ذوالنوری با اشاره به عملکرد نهم و دهم در عرصه فرهنگی و اقتصادی بیان کرد: در دولت نهم و دهم در هر دو بعد اقدامات ناکافی صورت گرفت و حق مطلب ادا نشد وآنگونه که توقع و تراز انقلاب اسلامی بود انجام نشد.

این کار‌شناس مسائل سیاسی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب امسال را اقتصاد و فرهنگ با دو ویژگی عزم ملی و مدیریت جهادی بیان نمودند یعنی هیچ کدام از این دو بعد نباید مورد بی‌مهری هیچ جریان سیاسی قرار گیرد.

توقع مردم و انقلاب از نظام تراز بالایی است

وی با بیان اینکه مسئولان، دولت، نظام، بخش خصوصی و آحاد مردم باید در زمینه تحقق این موضوع مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: در بعد مدیریت جهادی، امروز ما در هر دو بعد فرهنگ و اقتصاد نمی‌توانیم با یک روند عادی به اهداف مورد نظر انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم تراز توقعات انقلاب و مردم از نظام تراز بالایی است.

ذوالنوری با اشاره به اینکه استعدادهاو سرمایه‌های بسیار غنی داریم، اظهار کرد: با یک عزم ملی و مدیریت جهادی می‌توانیم به جایگاه اصلی که درشان نظام جمهوری اسلامی است دست پیدا کنیم از همین رو با روزمرگی، حرکت عادی، ریسک نکردن و با شعار نیست و نمی‌شود به اهداف نمی‌رسیم.

تحقق اهداف انقلاب با مدیریت جهادی میسر می‌شود

این تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد: ما تجربه مدیریت جهادی را در عرصه‌های مختلف انقلاب داشته‌ایم از جمله ۸ سال دفاع مقدس که رهبر معظم انقلاب هم در بیاناتشان گریزی به این موضوع داشتند لذا زمانی که هدف بلند و مشکلات زیاد است مدیریت معمولی جوابگو نیست و باید با مدیریت جهادی وارد عرصه کار و زار شد.

وی با تاکید براینکه رهبر معظم انقلاب بحث اقتصاد و فرهنگ را با عزم ملی و مدیریت جهادی تواما بیان فرمودند، افزود: رهبر معظم انقلاب از سال‌های قبل این احساس خطر را می‌کردند و با افق دید عمیق دست دشمن را خوب خوانده بود که دشمن از راه فشار و ایجاد نارضایتی در مردم، جلوگیری از پیشرفت‌های علمی و اقتصادی و از طرف دیگر در کنار جنگ تبلیغاتی و سیاسی و هجمه فرهنگی، میدان کارزار را اقتصاد تعریف است.

اقتصاد مقاومتی با نصب بنر و پلاکارد و شعار محقق نمی‌شود


ذوالنوری تصریح کرد: با نصب بنر و پلاکارد و تاکید در سخنرانی‌ها اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود بلکه آنچه مهم است این است که باید در عرصه عمل توقعات رهبر معظم انقلاب را محقق کنیم.

این کار‌شناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اگر‌‌ همان چند سال پیش که رهبر معظم انقلاب روی کم کردن یا رفع اتکا کشور به نفت تاکید فرمودند، مسئولان تلاش کافی برای تحقق این موضوع می‌کردند امروز تحریم‌ها اینگونه نمی‌توانست بر مردم فشار وارد آورد.

وی تاکید کرد: اگر ما می‌بینیم آن اهداف محقق نشده بخشی از آن از جدی نگرفتن فرمایشات و بخشی دیگر از عمل نکردن درست به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است البته بخشی هم به خاطر دعواهای سیاسی و روزمرگی است.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: راه شکل گیری حماسه اقتصادی و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی تحقق اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب بار‌ها بر آن تاکید فرمودند، ایشان فرمودند منظور از اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست بلکه اقتصادی با پایه‌های محکم مبانی و زیرساخت‌های قوی است اتکا آن به درون زایی باشد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcizuar.t1azw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما