شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : 5465
رییس ستاد اقامه نماز استان قم خبر داد:

آمادگی 60 مسجد و نمازخانه استان قم در ایام نوروز

قم نيوز : قم نیوز: رییس ستاد اقامه نماز استان قم از آمادگی 60 مسجد و نمازخانه در استان قم و جاده‌های بین راهی برای پذیرایی از زائران نوروزی خبر داد.
آمادگی 60 مسجد و نمازخانه استان قم در ایام نوروز
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام احمد احسانی امروز با اشاره به نمازخانه‌ها و مساجد مسیرهای ترددی استان قم در ایام نوروز اظهار کرد: جلسه کمیته ویژه پیگیری نمازخانه‌ها و مساجد محدوده استان قم روز پنجشنبه برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: این کمیته مامور پیگیری مسائل مربوط به نمازخانه‌ها و مساجد در مسیرها را عهده‌دار بوده و نیازهای آن ها را از نظر ملزومات فرهنگی، مهر و سجاده تامین می‌کند.

رییس ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به دیگر وظایف کمیته ویژه پیگیری نمازخانه‌ها و مساجد استان قم گفت: این کمیته نیازهای تعمیراتی مساجد و نمازخانه‌ها را برطرف می‌کند تا برای استفاده مسافران و زائران نوروزی آماده شوند.

وی به نصب خیمه‌های نماز از سوی هلال احمر اشاره کرد و افزود: شش خیمه در پایگاه‌ها و مبادی ورودی شهر برای اقامه نماز نصب شده تا زائران بتوانند از این خیمه‌ها برای اقامه نماز استفاده کنند.

احسانی خاطرنشان کرد: ۶۰ مسجد و نمازخانه در استان قم و جاده‌های بین راهی آماده پذیرایی از زائران هستند و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا مساجد واقع در خیابان‌های اصلی در اوقات نماز دایر باشند.

وی با بیان اینکه قم یکی از استان‌های پرتردد در ایام نوروز است، گفت: مسجد اهل بیتئ(ع) مسجد نمونه‌ای است که در ابتدای قم تهران واقع شده و دارای 3 هزار متر مربع زیربنا و ۱۰ هزار متر مربع فضا بوده و در طول شبانه‌روز در ایام سال برای استفاده زائران باز است.

رییس ستاد اقامه نماز استان قم خاطرنشان کرد: مسجد اهل بیت (ع) در بین ۷۰۰ مسجد بین‌ راهی در نوع خود بی‌نظیر است و دیگر مساجد بین راهی استان قم همچنین از نظر نظافت و مسائل دیگر برای پذیرایی از زائران آماده هستند.

وی با بیان اینکه تعداد مساجد و نمازخانه‌های استان قم کافی است، گفت: در مجموع در استان قم مشکل خاصی از نظر تعداد مساجد وجود ندارد و با توجه به تردد فراوان در اتوبان قم هر ۲۵ کیلومتر در استان قم نمازخانه یا مسجد تاسیس شده است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.0bsurhbasiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما