سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : 5557

لوح فشرده تفسیر جامع روایی شیعه در قم تولید شد

قم نيوز : قم نیوز: لوح فشرده تفسیر جامعه روایی شیعه با عنوان " الانوار الرضویه" به همت محققان و پژوهشگران مركز تحقیقات كامپیوتری علوم اسلامی قم تولید و در دسترس جامعه علمی كشورقرار گرفت.
لوح فشرده تفسیر جامع روایی شیعه در قم تولید شد
به گزارش قم نیوز، كارشناس نرم افزار جامع روایی شیعه عصر دوشنبه جمع گروهی از اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاههای شهرستان خمین در سالن اجتماعات مركز نور اظهار داشت: این نرم افزار با هدف پیوند بین منابع حدیثی و تفاسیر روایی همچنین ارتباط میان قرآن كریم با كتب حدیثی و تفاسیر روایی از نگاه اهل بیت(ع) تولید شده است.

حجت الاسلام سید احمد الحسینی ادامه داد: متن كامل ۶۹ عنوان كتاب عربی و فارسی در ۴۹۸ جلد از احادیث تفسیری در موضوعاتی از جمله حدیث، تفسیر، فقه، كلام، اخلاق، تاریخ، ادعیه و زیارات از جمله محتویات این لوح فشرده روایی می باشد.

وی پیوند بین منابع حدیثی و تفاسیر روایی با شرح و ترجمه آنها را از قابلیت های این لوح برشمرد و اظهارداشت: جستجوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست كتب برنامه، متن ۱۰ دوره لغت نامه عربی و فارسی در ۶۲ جلد با قابلیت جستجو، یادداشت برداری، ذخیره متن، ویرایش و چاپ را از دیگر قابلیت های پژوهشی لوح فشرده الانوار الرضویه عنوان كرد.

گروه ۴۵ نفره از اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاههای شهرستان خمین عصر دوشنبه با حضور در مركز نور از نزدیك با فعالیت های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی این مركز آشنا شدند.

انتهای پیام/ ۱۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcd.k0k2yt0k5a26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما