چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : 5589

طلاب جوان پشت سر رهبری و مراجع حرکت کنند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: اگر طلاب جوان از جامعه بی‌مهری دیدند، دل تنگ نشوند، بلکه دلخوش به سربازی امام زمان‌(عج) باشند و زیر بیرق اسلام و پشت سر رهبری و مراجع حرکت کنند.
طلاب جوان پشت سر رهبری و مراجع حرکت کنند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام احمد فرخ فال در مراسم تجلیل از طلاب ممتاز مدرسه علمیه امام مهدی(عج) قم، اظهار داشت: طلبه با ورود به حوزه، در محیطی پا می‌نهد که مورد تأیید امام زمان(عج) است.

وی با بیان اینکه طلبه موفق، طلبه‌ای است که با دو بال علم و تقوا به سوی پیشرفت گام بردارد، گفت: طلبه باید در یک سو بال علم و در سوی دیگر بال تقوا، زهد و اخلاق را داشته باشد و رو به جلو حرکت کند.

مدیر حوزه علمیه استان قم تصریح کرد: طلبه‌ای که در کسب علوم پایه مهارت لازم را پیدا نکند، یک بالش شکسته است، نمی‌تواند رو به جلو حرکت کند؛ زیرا بسیار ناخوشایند است که طلبه‌ای بعد از سال‌ها تحصیل در بالای منبر آیه یا حدیثی را اشتباه قرائت کند و یا خدای ناکرده نمازش دارای اشکال باشد.

وی خطاب به طلاب جوان گفت: برای اثر گذاری بر روی مردم، لازم نیست زیاد حرف زد، بلکه مردم بیشتر به عملکرد و کردار ما نگاه می‌کنند.

فرخ‌فال با بیان اینکه طلبه‌ای که عمل به شریعت نکند، مردم حرف او را گوش نمی‌کنند، افزود: اگر مردم ببینند به واسطه عمکرد یک طلبه یا جمعی از طلاب، حرمت مراجع عظام تقلید، امام خمینی(ره) و همین طور مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار انقلاب اسلامی، حفظ نمی‌شود، دیگر نگاه خوبی به این طلبه یا طلاب نخواهند داشت.

وی افزود: قطعا اگر مقام معظم رهبری بعد از امام خمینی(ره) سکاندار انقلاب نبودند، این انقلاب بارها و بارها شکست خورده بود.

مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: طلاب باید قدر نعمت طلبگی را بدانند و درک کنند که مدرسه علمیه و حجره جای خودسازی و چون دریای با عظمتی است که تنها وقتی که از آن جدا باشید، عظمت آن را حس خواهید کرد.

فرخ‌فال خطاب به طلاب جوان تاکید کرد: مدرسه علمیه و حجره‌ای که در آن درس می‌خوانید، خانه امام زمان(عج) است و شرافتی که شما انتخاب کردید در هیچ کجای دنیا یافت نمی‌شود؛ به همین دلیل اگر از جامعه بی‌مهری دیدید، دل تنگ نشوند، بلکه دلتان را خوش کنید که سرباز امام زمان(عج) هستید و زیر بیرق اسلام و پشت سر رهبری و مراجع حرکت می‌کنید.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdci.vawct1aw3bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما