شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : 5661
استاد حوزه علمیه قم بیان کرد:

کمک به مستضعفان بهترین نوع خدمت

قم نيوز : قم نیوز: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: بهترین نوع خدمت، خدمت به مستضعفان است و این کار، نوعی عمل خالصانه محسوب می‌شود.
کمک به مستضعفان بهترین نوع خدمت
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام  حبیب‌الله فرحزاد در نخستین جشنواره تجلیل از پاکبانان شهرداری شهر مقدس قم که عصر امروز در ورزشگاه دو هزار نفری شهر مقدس قم برگزار شد، سخنرانی در بین پاکبانان شهرداری شهر مقدس قم را بهترین سخنرانی خود در طول سال ۱۳۹۰ دانست و اظهار کرد: پاکبانان قشر زحمت‌کشی هستند که سخنرانی در میان آنان موجب افتخار من است.

وی در ادامه با بیان اینکه میزان برتری انسان‌ها بستگی به سمت و مقام آن ها ندارد افزود: تقوا معیار برتری انسان‌ها است و پاکبانان نیز گرامی‌ترین و محبوب‌ترین کسانی هستند که با تقوای بالای خود، جایگاه رفیعی را در آخرت از آن خود کرده‌اند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به امانت‌داری پاکبانان، گفت: کسانی که مقادیر بسیاری طلا و جواهر را پیدا می‌کنند و آن را به صاحبان خود باز می‌گردانند، انسان‌های باتقوایی هستند و همین تقوا و پرهیزکاری موجب می‌شود تا به سمت مال حرام حرکت نکنند.

وی با بیان اینکه پست و مقام در دنیا ارزشی ندارد مگر زمانی که در راستای خدمت به مستمندان به کار گرفته شود، عنوان کرد: پست و مقام واقعی در آخرت وجود دارد و بر اساس حدیثی از پیامبر اعظم، در آخرت مستمندان با تقوا صاحب مقام و عنوان می‌شوند و در آن شرایط بر اساس تقوای خود، رتبه و مقام دریافت می‌کنند.

فرحزاد در پایان با بیان اینکه براساس احادیث، تقوا و اخلاق عامل رهیابی به بهشت هستند، اظهار کرد: بهترین نوع خدمت، خدمت به مستمندان و مستضعفان است زیرا کسی که به این اقشار خدمت می‌کند، اعمال خود را با اخلاص انجام می‌دهد و غیر از خدا چیزی را از کسی درخواست نمی‌کند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcj.meifuqemvsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما