چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب : 34888

برگزاری مراسم اربعین حسینی در دفتر رهبر انقلاب در قم

قم نيوز : قم نگار: مراسم باشکوه اربعین حسینی روز چهارشنبه با حضور طلاب، فضلای حوزه علمیه ، مسئولان و قشرهای مختلف مردم در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم برگزار شد.
برگزاری مراسم اربعین حسینی در دفتر رهبر انقلاب در قم
به گزارش قم نگار، استاد حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به پیاده روی پرشور و میلیونی اربعین حسینی، اظهار داشت: طبق روایتی از امام حسن عسکری (ع) زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین از نشانه های یک مومن حقیقی و واقعی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی اراکی، تصریح کرد: این راهپیمایی با توجه به قابلیت هایی که دارد، برای دنیای امروز که فاقد معنویت و اخلاق است، به عنوان یک رنسانس و تحول فرهنگی، معنوی، اجتماعی و اخلاقی مهم محسوب می شود.

وی راهپیمایی اربعین را کنگره عظیمی متشکل از میلیون ها انسان با رنگ ها، ملیت ها و حتی زبان های مختلف توصیف کرد، و افزود: اگر از این کنگره عظیم در کنار کنگره عظیم حج درست بهره برداری شود، زمینه احیا مجدد امت اسلام نیز فراهم خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود افزود: درصورتی که علما و اندیشمندان حوزه های علمیه و اهالی قلم و زبان و همچنین متفکران جهان اسلام لایه های پنهان، عمیق و ژرف این جریان را تحلیل، و به بهترین شکل استفاده کنند، درشکل گیری تمدن نوین اسلامی بسیار مهم است.

حسینی اراکی همچنین با اشاره به تاثیر این راهپیمایی در اعتلا و عظمت اسلام و مکتب تشیع در جهان، گفت: این راهپیمایی در معرفی اسلام ناب محمدی به جهانیان نقش مهمی را ایفا می کند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaaane.49nya15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما