يکشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : 5729

اهدای 140 واحد خون در قم تا سوم فروردین

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان انتقال خون استان قم از اهدای 140 واحد خون از ابتدای نوروز تا سوم فروردین ماه خبر داد.
اهدای 140 واحد خون در قم تا سوم فروردین
به گزارش قم نیوز، علی الهی امروز اظهار کرد: از ابتدای نوروز تا پایان روز سوم فروردین ماه ۱۸۰ نفر از شهروندان و مسافران نوروزی به منظور اهدای خون به این پایگاه مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به مصرف این واحدهای خونی گفت: بخشی از این واحدهای خونی به درمانگاه‌های استان ارسال خواهد شد که در ایام نوروز بیش از ۳۰۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی به مراکز درمانی استان قم ارسال شده است و بخش دیگر نیز به استان‌های خوزستان و تهران ارسال می‌شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان قم با بیان اینکه حجم عمده‌ای از اهداکنندگان را شهروندان قمی تشکیل می‌دهند، افزود: بیشترین گروه‌های خونی اهدا شده O مثبت و A مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه تا پایان این هفته، مردم و مسافران نوروزی می‌توانند نسبت به اهدای خون اقدام کنند، خاطرنشان کرد: فصل بهار، آمار مراجعه کنندگان برای اهدای خون بالاست و پیش بینی می‌کنیم با رشد اهدای خون در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو باشیم.

الهی تصریح کرد: سال گذشته با حضور و همت مردم در زمینه اهدای خون از رشد میانگین ۲۲ درصدی در استان برخوردار بودیم.

وی گفت: سازمان انتقال خون استان قم در شش ماهه اول سال ۹۰ به عنوان استان دوم کشور و تا آخر سال گذشته رتبه اول رشد اهدا را در سطح کشور کسب کرده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان قم از کسب گواهینامه ایزو ۲۰۰۱ توسط این سازمان خبر داد و افزود: این گواهینامه مربوط به کیفیت است و فرآیندها در هر دستگاهی باید در مسیر استانداردهای آن انجام شود و این سازمان در این زمینه هم در مسیر فرآیندها در دو سال گذشته روندهای اصلاحی را پیش گرفته و موفق به اخذ گواهینامه شد.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه سیار اهدای خون در سال جدید خبر داد و گفت: به دنبال اقدامات عمرانی خود در طول سال به بخش‌ها و برخی روستاها سرکشی می‌کنیم.

الهی همچنین از اجرای فناوری نوین اهدای خون اتولوگ در استان خبر داد و افزود: اهدای خون اتولوگ فناوری نوین است که طبق آن فردی که در آینده نزدیک احتیاج به عمل جراحی دارد می‌تواند با معرفی جراح خود اهدای خون کند تا در زمان عمل اگر احتیاج به خون داشته باشد بتواند از خون اهدایی خود استفاده کند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdce.w8nbjh8fo9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما