سه شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 5758

بیش از یک میلیون مسافر در قم اقامت کردند

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: از ابتدای تعطیلات تاکنون بیش از یک میلیون مسافر در قم اقامت داشته‌اند که سهم قابل توجهی از این آمار مربوط به مدارس استان است.
بیش از یک میلیون مسافر در قم اقامت کردند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور با حضور در ستاد اسکان فرهنگیان ناحیه ۲ و دبیرستان دخترانه معلم، ضمن بررسی نحوه سرویس‌دهی و امکانات خدماتی رفاهی این مراکز و گفتگو با تعدادی از مسافران حاضر در محل، دستورات لازم برای تسهیل هر چه بیشتر اسکان و اقامت مسافرین نوروزی را صادر کرد.

وی روند خدمات‌رسانی، اسکان و پذیرایی از زوار و مسافران نوروزی به ویژه اسکان فرهنگیان در قم را مطلوب ارزیابی و از تلاش‌ها و زحمات مجموعه دستگاه‌های خدماتی و آموزش و پرورش استان تقدیر و تشکر کرد.

استاندار قم با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای اسکان مناسب زوار و گردشگران ورودی به قم افزود: برای این مهم از تمامی ظرفیت‌های موجود و فضاها و اماکن اختصاصی و عمومی دارای قابلیت اسکان استفاده شده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه جدی به توسعه کمی و کیفی اسکان در مدارس استان، از اختصاص ۳۸۰ مدرسه برای اسکان فرهنگیان در ایام نوروز امسال خبر داد و گفت: از ابتدای تعطیلات تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۰۰ مسافر در قم اقامت داشته‌اند که سهم قابل توجهی از این آمار مربوط به مدارس یاد شده است.

موسی‌پور افزود: استان قم به دلیل برخورداری از جاذبه‌های معنوی، فرهنگی و زیارتی از جمله حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران و نیز نقاط و مراکز تاریخی و دیدنی متعدد، در ایام و مناسبت‌های خاص نظیر تعطیلات نوروز، پذیرای خیل عظیمی از زوار و مسافران بوده و مراکز اقامتی موجود استان به هیچ عنوان پاسخگوی این حجم تقاضا نیست.

وی همچنین از نمایشگاه‌های فرهنگی با عنوان طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان خضر نبی(ع) و موسی مبرقع(ع) بازدید کرد.

استاندار قم با بیان اینکه این طرح در سطح ۱۲ امامزاده و بقاع متبرکه دارای بیشترین زائر اجرا شده است، بر لزوم اهتمام جدی دستگاه‌های مسئول در زمینه ارائه فعالیت‌های فرهنگی برای مسافران نوروزی و نیز تجهیز مدارس و مراکز اسکان زوار به کتاب‌های دینی و دیگر امکانات فرهنگی ضروری تاکید کرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.n9nrak9u7pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما