پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 57660
منبع : خبرگزاری فارس
مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري مطرح كرد

ضرورت تجهيز مبلغان به مسائل معارفي

قم نيوز : مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري گفت: نمي‌توان بيان کرد به حوزه مسائل معارفي نيازي نيست آماده شدن براي پاسخگويي مناسب با فهم و ادبيات مناسب اقدامي مهم براي مبلغان است.
ضرورت تجهيز مبلغان به مسائل معارفي
ضرورت تجهيز مبلغان به مسائل معارفي
به گزارش قم نيوز حجت‌الاسلام حمید احمدی ظهر امروز در گردهمایی مبلغه‌های عتبات عالیات که در نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، با اشاره به شرایط ویژه در تبلیغ اظهار کرد: متناسب با شرایط عتبات نیازمند تعریف مدل و الگو برای ارتباط‌گیری و تشخیص نیازها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: باید از تجربیات گذشته استفاده کنیم و با راه‌اندازی کانال‌های تلگرامی و گروه‌ها در فضای مجازی تجارب منتقل شود تا بتوان از آنها استفاده کرد.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌ها گفت: مبلغان باید از تنوع سلیقه و موقعیت‌های متفاوت بهره‌مند شوند و به ارتباط گیری و ارائه مطالب مؤثر بپردازند؛ بر همین اساس باید شیوه‌های ارتباط‌گیری اثربخش آموزش داده شود و از تجارب نهایت استفاده صورت گیرد.

احمدی با اشاره به دیگر مسائلی که مبلغان باید به آن توجه کنند گفت:‌ مبلغان باید در زمینه شیوه تطبیق با شرایط آگاهی داشته باشند و بدانند برای راهنمایی افراد چه مسائل و راه حلی ارائه شود تا دچار تردید نشوند باید در نظر داشت شیوه بیان برای مبلغه‌ها راهگشا است.

وی با بیان اینکه دانشجویان در زمینه برخی از مسائل معارفی مانند فلسفه و اصل زیارت پرسش‌هایی مطرح می‌کنند گفت: نمی‌توان بیان کرد به این حوزه نیاز نیست آماده شدن برای پاسخگویی مناسب با فهم و ادبیات مناسب کار مهمی است.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ادبیات و شیوه‌ بیان مبلغان بسیار مهم است برخی اوقات برای تأثیرگذاری بیشتر به قالب ادبی و هنری نیاز است و بخشی از مباحث به احکام، آداب و معارف نیاز دارد.

وی عنوان کرد: باید نرم‌افزارهای لازم نصب شود تا از آن در مسیر افزایش اطلاعات و پاسخگویی به سؤالات استفاده شود و در زمینه کارهای اجرایی نهایت همکاری در زمینه انتظامات و نظم‌بخشیدن به امور صورت گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdz90k.yt0596a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما