يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 57773
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
معاون شهردار قم خبر داد

تغییر کاربری صنایع آلاینده در طرح تفصیلی شهر قم

قم نيوز : معاون شهردار قم یکی از ویژگی‌های مطلوب طرح تفصیلی شهر را تغییر کاربری صنایع آلاینده و کارگاه‌ها به مختلط شهری در مناطق دو، چهار و سه دانست و گفت: در این سه منطقه نزدیک به 800 هکتار کاربری آلاینده داشته که در طرح تفصیلی کاربری آنها تغییر داده شده است
تغییر کاربری صنایع آلاینده در طرح تفصیلی شهر قم
تغییر کاربری صنایع آلاینده در طرح تفصیلی شهر قم
به گزارش قم نیوز غلامرضا جانقربان با بیان اینکه طرح تفصیلی 18 کاربری پیش‌بینی شده شهر قم را با جزئیات مشخص کرده است گفت: در طرح تفصیلی مشاور به طور کامل وضعیت موجود را بررسی کرده و اطلاعات کاملی را برای تحقق آینده شهر تعیین کرده است.
وی با تاکید بر اینکه کاربری‌های مختلف فعلی شهر در طرح تفصیلی مشخص بوده و وضعیت موجود و برنامه آینده مشخص است افزود: همچنین در این طرح جمعیت، شرایط اقتصادی، میزان اشتغال و ظرفیت‌های آینده تعیین شده است.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم یکی از ویژگی‌های مطلوب طرح تفصیلی شهر را تغییر کاربری صنایع آلاینده و کارگاه‌ها به مختلط شهری در مناطق 2، چهار و سه دانست و افزود: در این سه منطقه نزدیک به 800 هکتار کاربری آلاینده وجود دارد که در طرح تفصیلی کاربری آنها تغییر داده شد و تصریح شده که آنها باید به شهرک‌های صنوف منتقل شوند.
وی این اقدام شهرداری را در راستای حفظ محیط زیست شهری عنوان کرد و گفت: عمده این فضاها با پیش‌بینی صورت گرفته می‌تواند شامل هر نوع کاربری به جز صنایع آلاینده باشد تا در زمانی کوتاه این صنایع از شهر قم منتقل شود.
جانقربان اذعان کرد: با این اقدام نوعی ارزش آفرینی و ثروت افزایی برای مالکین ایجاد شده تا مجاب شوند که هرچه زودتر مقدمات انتقال صنایع آلاینده از شهر را فراهم کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcipyaw.t1ayy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما