دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 57800
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری:

ایمان قوی اولین رکن زندگی جهادی است

مشکلات امروز جامعه ما از ضعف ایمان است
قم نيوز : رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه ایمان قوی اولین رکن زندگی جهادی است، گفت: مشکلات امروز جامعه ما از ضعف ایمان است، کسی که ایمان به خدا و قیامت داشته باشد در زندگی گناه نمی‌کند.
ایمان قوی اولین رکن زندگی جهادی است/ مشکلات امروز جامعه ما از ضعف ایمان است
ایمان قوی اولین رکن زندگی جهادی است/ مشکلات امروز جامعه ما از ضعف ایمان است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری امشب در مراسم بزرگداشت شهدای مدرسه علمیه فاطمی قم، با بیان اینکه مجلس شهدا سه پذیرایی دارد و پذیرایی اول آن حسرت است، گفت: هر کسی مقام شهدا را در قرآن و روایات بررسی می‌کند با تمام وجود حسرت می‌خورد.

وی بیان کرد: هرقدر بیشتر از مقام شهدا بهره‌مند شویم با اخلاص بیشتری از خداوند می‌خواهیم عاقبت ما با شهادت ختم به خیر شود.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: با بررسی آیات و روایات مربوط به شهدا درمی‌یابیم که خداوند ۲۵مدال را به شهدا داده است که تمامی آنها دارایی‌هایی ماندگار هستند.

وی افزود: بعضی افراد، دارایی‌های غیر ماندنی را از کسی می‌بینند و حسرت می‌خورند در حالی‌ که مقام‌های ماندگار شهدا حسرت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه دومین پذیرایی شهدا، اتمام حجت است گفت: خداوند در آیه ۱۵ سوره حجرات می‌فرماید: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ يَرْتَابُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أُوْلَئِكَ هُمُ الصَّادِقُونَ»؛ «منحصرا مؤمنان واقعی کسانی هستند که به خدا و رسول او ایمان آوردند و بعدا هیچ گاه شک و ریبی به دل راه ندادند و در راه خدا به مال و جانشان جهاد کردند. اینان به حقیقت راستگو هستند».

وی با بیان اینکه اتمام حجت شهدا با ما زندگی جهادی است، گفت: جهادی به معنای شلوغ کاری، بی‌برنامگی و خلاف قانون عمل کردن نیست.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه ایمان قوی اولین رکن زندگی جهادی ایمان است، افزود: مشکلات امروز جامعه ما از ضعف ایمان است، کسی که ایمان به خدا و قیامت داشته باشد در زندگی گناه نمی‌کند.

وی تصریح کرد: زندگی جهادی یعنی اینکه حرف‌های خدا را باور داشته باشی، چه ظاهر آن را متوجه بشوی، چه نشوی.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه دومین رکن زندگی جهادی مبارزه با شک‌هاست، گفت: امروز شک‌های بسیاری زندگی همه را فرا گرفته است و ما باید با آنها مقابله کنیم.

وی با اشاره به اینکه سومین رکن زندگی این است که تمام زندگی‌، جهادی باشد، گفت: اینکه عده‌ای کم آوردند به این دلیل است که فکر می‌کردند جهاد مقطعی است در حالی‌ که جهاد یک فرهنگ است.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا بیان کرد: زندگی جهادی یعنی اینکه اگر دشمن با سلاح حمله کرد تو با سلاح به مقابله با آنها بروی که عنوان «جهاد اصغر» دارد و اگر دشمن با وسوسه حمله کرد، با ایمان با آنها جهاد کنیم.

وی ابراز داشت: کسی که جهادی زندگی می‌کند، چون می‌داند دشمن با شبهه حمله می‌کند، همیشه آماده است و اگر دشمن با الگو آمد، او هم باید با الگوی اسلامی به مقابله با آن برود.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با بیان اینکه تفریح در زندگی جهادی، جهاد سازندگی است گفت: حضور طلاب و دانشجویانی که با اخلاص در مناطق زلزله‌زده برای کمک به هم‌نوعان خود رفته بودند، بسیار لذت بخش بود.

وی بیان کرد: کسی که زندگی جهادی دارد، زیارتش، اربعین و تفریحش اردوی جهادی است.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: رکن دیگر زندگی جهادی این است که اصلاً از خداوند طلبکار نباشی و جهاد خود را در برابر خداوند، حداقل بدانیم.

وی با بیان اینکه آخرین پذیرایی شهدا، احساس غربت است، گفت: همه ما می‌دانیم راه شهدا حق است ولی در مسیرشان حرکت نمی‌کنیم.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcjyoei.uqeayzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما