سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : 5807
فرشچی خبر داد:

کسب مقام سوم زیست محیطی کشور توسط شرکت شهرک های صنعتی قم

قم نيوز : قم نیوز: شرکت شهرک های صنعتی استان قم مقام سوم ارزیابی زیست محیطی شهرک های صنعتی کشور را به خود اختصاص داد.
کسب مقام سوم زیست محیطی کشور توسط شرکت شهرک های صنعتی قم
به گزارش قم نیوز، مهندس جعفر فرشچی با اعلام این خبر اظهار داشت: شرکت شهرک های صنعتی استان قم در بین ۳۱ استان صنعتی کشور به لحاظ عملکرد زیست محیطی، توانست مقام سوم را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: کسب این عنوان با توجه به شاخص های مختلف اعم از درصد واحدهای صنعتی تحت پوشش تصفیه خانه، درصد واحدهای صنعتی فعال متصل به شبکه و تحت پوشش تصفیه خانه، نسبت فضای سبز موجود به مساحت عملیاتی شهرک ها و نواحی صنعتی و تعداد سیستم های مجدد از پساب می باشد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم خاطر نشان ساخت:در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان قم ۹۱۱ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده است که ۸۵ درصد آنها تحت پوشش تصفیه خانه قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در دو شهرک و ناحیه صنعتی شکوهیه و سیرو در مجموعه ۵۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا گردیده است که ۲/۵۲ کیلومتر متعلق به شکوهیه ۹/۰ در سیرو می باشد.

مهندس فرشچی یاد آور شد: تصفیه خانه شهرک صنعتی شکوهیه دارای دو مدول اول و دوم می باشد که هر کدام ظرفیت پذیرش روزانه هزار متر مکعب فاضلاب صنعتی را دارند که در کل ۷۵۸ واحد صنعتی را تحت پوشش قرار می دهد.در ناحیه صنعتی سیرو نیز روزانه امکان پذیرش دویست متر مکعب فاضلاب از ۷ واحد صنعتی را دارد.

وی اضافه کرد: در سال جاری با توجه به اهمیت گسترش تصفیه خانه فاضلاب شهرک های صنعتی، طراحی تصفیه خانه شهرک های صنعتی محمود آباد و سلفچگان به ظرفیت های ۳۲۰ و ۲۰۰ متر مکعب در دستور کار قرار گرفته و در سال جاری عملیاتی می شود.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcb.gbsurhbwziupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما