يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 58432
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
معاون شهردار قم:

تعریف پروژه‌های محرک توسعه برای محلات بافت فرسوده شهر

قم نيوز : معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم تعریف پروژه‌های محرک توسعه برای محلات بافت فرسوده شهر را مورد تاکید قرار داد.
تعریف پروژه‌های محرک توسعه برای محلات بافت فرسوده شهر
تعریف پروژه‌های محرک توسعه برای محلات بافت فرسوده شهر
به گزارش قم نیوز غلامرضا جانقربان تهیه بسته‌های سرمایه گذاری برای بافت‌های فرسوده و تاریخی شهر را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: با حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری به دنبال این هستیم که براساس طرح تفصیلی بتوانیم بسته‌های سرمایه‌گذاری را برای مناطق مختلف تهیه کنیم که در این زمینه یک میلیارد تومان اختصاص گرفته است.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم تصریح کرد: این طرح‌ها با همکاری حوزه سرمایه‌گذاری تهیه شده و در اختیار مناطق و سازمان‌های شهرداری قرار می‌گیرد که براساس آنها به دنبال جذب سرمایه‌گذار و توسعه و بازتعریف طرح‌های خدمات شهری باشند.
جانقربان یکی دیگر از اقدامات حوزه معماری و شهرسازی شهرداری را تعریف پروژه‌های محرک توسعه عنوان کرد و گفت: به دنبال شناسایی نقاط مهم محلات و اجرای پروژه‌های محرک از جمله سالن‌های ورزشی، کتابخانه و... در آنها هستیم.
وی اذعان کرد: با این کار شهروندان از محدوده محلات خود خارج نشده و علقه بیشتری برای زندگی در آنها ایجاد شده و شرایط احیاء و بهسازی بافت‌های فرسوده برای آنها ایجاد می‌شود.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین موارد در احیای بافت‌های فرسوده جذب مشارکت شهروندان است، به طوری که شرایطی فراهم شود که جدا از حمایت حاکمیتی شهروندان علقه ویژه به محله خود داشته باشند و بتوانند شرایط زندگی در آن را بهبود بخشند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb5abs.rhbwfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما