شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : 5893
فرشچی خبرداد:

ارسال محموله صادراتی خوشه کفش قم به آسیای میانه

قم نيوز : قم نیوز: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: با برنامه ریزی و بازار شناسی خوشه کفش قم نخستین محموله کفش و دمپایی کنسرسیوم صادراتی کفش استان به آسیای میانه ارسال شد.
ارسال محموله صادراتی خوشه کفش قم به آسیای میانه
به گزارش قم نیوز، جعفر فرشچی اظهار داشت: در راستای توسعه خوشه کفش قم و پس از پایان مطالعات شناختی برای عملیاتی کردن برنامه‌های پیش بینی شده، ایجاد شبکه‌هایی متشکل از ذی‌نفعان خوشه برای تامین منافع مشترک و حل مشکلات اصلی خوشه به ویژه در حوزه توسعه بازار و مدیریت صادرات ضروری به نظر می‌رسید.

وی افزود: در این راستا با هماهنگی انجمن صنایع کفش ماشینی استان ۲۵ واحد که از نظر روحیه کار گروهی و نیز کیفیت و تنوع محصولات در سطح خوبی قرار داشتند انتخاب شدند و در نهایت هشت واحد برتر آنها برای تشکیل هسته اولیه این کنسرسیوم انتخاب شدند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با اشاره به فعالیت‌های یکساله این کنسرسیوم و حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان و اقدامات دفتر توسعه خوشه برای شکل گیری آن، ارسال نخستین محموله کنسرسیوم صادراتی کفش استان را حاصل مطالعه یکساله بازار کفش آسیای میانه توسط دفتر توسعه و کنسرسیوم دانست.

وی افزود: این کنسرسیوم که از هشت واحد تولیدی کفش و دمپایی استان تشکیل شده است فعالیت خود را بر روی مطالعه هدفمند و توسعه بازارهای صادراتی پایپوش استان متمرکز کرده است.

فرشچی با بیان اینکه حجم این ارسال حدود هشت هزار جفت انواع کفش ماشینی است، تصریح کرد: تولید کنندگان قمی مصمم هستند ضمن ارسال نخستین محموله به شکل مشترک و در قالب کنسرسیوم با بررسی دقیق‌تر بازار پایپوش آسیای میانه، ایجاد یک نمایندگی فروش محصولات صنعت کفش استان در آسیای میانه را ارزیابی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین ضرورت توجه به مسئله مهم برند سازی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های آتی این کنسرسیوم ایجاد برند مشترک و ثبت آن در آسیای میانه است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم خاطرنشان کرد: به زودی اعضای این کنسرسیوم با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان سفری به آسیای میانه خواهند داشت تا با دریافت بازخورد از فروش محصولات ارسالی و بررسی شرایط برای افزایش حجم صادرات اقداماتی نظیر ایجاد نمایندگی، ثبت برند را عملیاتی کنند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcg.y9nrak97wpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما