چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : 6011
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم خبرداد:

افزایش 15 درصدی کرایه تاکسی

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به افزایش برخی قیمت‌ها در سال جدید گفت: نرخ کرایه اتوبوس‌های درون شهری در قم افزایش نخواهد یافت.
افزایش 15 درصدی کرایه تاکسی
به گزارش قم نیوز، حسن بختیاری با اشاره به افزایش برخی قیمت‌ها در سال جدید اظهار داشت: امسال نرخ کرایه اتوبوس‌های درون شهری افزایش نمی‌یابد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌ها وجود ندارد ولی واقعیت این است که بخش عمده‌ای از اتوبوس‌های فعال در سطح شهر در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند و افزایش هزینه‌های سوخت، حقوق، ‌دستمزد و ... باید به نوعی جبران شود تا بخش خصوصی بتواند به حیات خود ادامه دهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: هرچند تاکنون برنامه‌ای در خصوص افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌های درون شهری اعلام نشده است ولی اگر کمک‌های دولتی برای جبران افزایش قیمت‌ها گوناگون صورت نپذیرد بحث افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌های درون شهری مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: این بحث تنها شامل قم نمی‌شود، بلکه مسئله‌ای فراگیر است که تمام سطوح مختلف کشور را با خود درگیر کرده است.

افزایش ۱۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی
بختیاری با اشاره به اینکه افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی در قم مراحل پایانی خود را می‌گذراند، گفت: با توجه به اینکه نرخ کرایه تاکسی‌ها در دو سال اخیر افزایش نیافته بود در روزهای پایانی سال قبل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از تصویب، اکنون مراحل قانونی پایانی خود را می‌گذراند.

وی افزود: نرخ کرایه تاکسی در سال جدید ۱۵ درصد افزایش دارد که به زودی لیست نرخ جدید براساس تاکسی‌متر به تاکسیرانی اعلام می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم در ادامه سخنان خود تاکید کرد: برای تامین هزینه اتوبوس‌های درون شهری باید این هزینه‌ها به صورت مستقیم از سوی مردم و یا از طریق دولت انجام شود.

وی ادامه داد: در صورتی که مجموعه استانداری چاره‌ای برای رفع مشکلات ناشی از افزایش قیمت‌های سوخت و ... نپردازد، بحث افزایش نرخ اتوبوس‌های درون شهری به صورت جدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

تجهیز اتوبوس‌ها به دستگاه کارت بلیط
بختیاری از کافی بودن اتوبوس‌های داخل ناوگان اتوبوسرانی قم خبر داد و گفت: امسال هیچ دستگاه اتوبوسی به دلیل کافی بودن تعداد دستگاه‌ها نسبت به تراکم جمعیت اضافه نخواهد شد.

وی از تجهیز تمام اتوبوس‌های حمل و نقل درون شهری به دستگاه کارت بلیط در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: تجهیز اتوبوس‌های درون شهری به دستگاه کارت بلیط از ابتدای امسال آغاز شده و تا پایان شش ماه نخست سال تمام اتوبوس‌های بخش خصوصی و عمومی به این دستگاه‌ها مجهز می‌شوند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcj.vemfuqeyvsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما