يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : 6085

مسوولیت کشتار شیعیان پاکستان متوجه آمریکا و اسرائیل است

قم نيوز : قم نیوز: جمعی از طلاب پاکستانی مقیم حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: مسوولیت اصلی کشتار شیعیان را متوجه آمریکا و اسرائیل می‌دانیم و اعتقاد داریم دولت پاکستان در این کار غفلت می‌ورزد و در انجام وظایفش کوتاهی می‌کند.
مسوولیت کشتار شیعیان پاکستان متوجه آمریکا و اسرائیل است
به گزارش قم نیوز، در این بیانیه آمده است: کشتار شیعیان پاکستان از ۳۰ سال پیش در زمان ژنرال ضیاء الحق حاکم نظامی وقت با همکاری مدارس دینی گروه‌های افراطی با کمک مالی آمریکا و عربستان به اوج خود رسید. این زمانی بود که روسیه با تفکر کمونیستی وارد افغانستان شده بود و انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی با تفکر دولت حکومت دینی اسلامی در ایران پیروز شده بود. در این زمان آمریکا برای مقابله با تفکر کمونیستی وارد جنگ افغانستان شد و همزمان برای کاهش دادن تاثیر تفکر انقلاب اسلامی ایران برنامه ریزی کشتار شیعیان را در ذهن خود پروراند. نخستین هجمه گروهی به شیعیان منطقه شمال پاکستان نیز در همین زمان رخ داد و ضیاء الحق و دوستان او پشتیبان این قضیه بودند۔

در ادامه این بیانیه آمده است: عوامل اصلی کشتار شیعیان در پاکستان سیاست استکباری آمریکا است. این کشور می‌خواهد با ایجاد فضای رعب و وحشت در منطقه به اهداف خودش برسد و در این کار از گروه‌های افراطی و تکفیری که در جهاد افغانستان آموزش نظامی دیده‌اند و پیرو افکار افراطی و سلفی هستند استفاده می‌شود. گروهک‌های تروریستی همچون سپاه صحابه و لشکر جنگوی که ارتباط مستقیم با طالبان و القاعده دارند نقش اصلی را بازی می‌کنند.

در این بیانیه اضافه شده است: ما همواره داعی اتحاد بین مسلمین بوده‌ایم و هستیم و مسئولیت اصلی کشتار شیعیان را متوجه آمریکا و اسرائیل می‌دانیم و اعتقاد داریم دولت پاکستان در این کار غفلت می‌ورزد و در انجام وظایف خودش کوتاهی می‌کند. عملیات تروریستی روزانه پاکستان دال بر این امر است که اطلاعات کشور و نهادهای امنیتی در انجام وظایف خودشان کاملا شکست خورده‌اند. دولت پاکستان هم یا در این کار خودش دست دارد و یا نمی‌خواهد تروریسم ضد شیعه را کنترل کند و اگر نمی‌تواند باید از زمام امور کشور کنار برود.

در این بیانیه افزوده شده است: طبق آخرین اخبار بعد از مقاومت شدید ملت شیعه پاکستان و اجرای برنامه‌های بی‌نظیر تظاهرات و تحصن‌های اعتراض آمیز در داخل و خارج کشور دولت پاکستان مجبور شد مسئولین مجلس وحدت مسلمین پاکستان را به مذاکره دعوت کند و همه خواسته‌ها را بپذیرد و قرار شده است یک کمیسیون قضایی برای بررسی حادثه دلخراش چیلاس ماموریت پیدا کند که یکی از علمای دینی شیعه و همچنین یکی از روحانیون سنی عضو این کمیسیون خواهند بود۔

در بخش دیگری از این بیانیه خواسته‌های روحانیون پاکستانی حوزه علمیه قم از دولت پاکستان به شرح زیر مطرح شده است:

۱- مسافرین گمشده سانحه چیلاس تفحص شده و با حفاظت به خانه‌هایشان برگردانده شوند.

۲- عوامل اصلی سانحه دلخراش چیلاس معرفی و به اشد مجازات برسند.

۳- مقررات منع رفت و آمد در شهر گلگت و مسدودیت شبکه‌های ارتباطی فی الفور خاتمه پیدا کند.

۴- خواسته‌های پذیرفته شده علمای شیعه شهر گلگت و توسط دولت پاکستان بعد از حادثه کوهستان اجرا شود.

۵- عملیات نظامی برای شناسایی و باز داشت افراد گروه‌های افراطی و عوامل تروریستی در منطقه کوهستان و چیلاس ایالت گلگت بلتستان انجام گیرد.

۶- امنیت راه ارتباطی میان مناطق شمال و اسلام آباد تضمین شود و کار ساخت راه متبادل دیگری هر چه زود تر آغاز شود.

۷- دولت برای بررسی دقیق سانحه چیلاس و دیگر قضایای تروریستی کشور کمیته قضایی تشکیل دهد.

۸- تمام اردوگاه‌های تروریستی در "کوهستان" و "چیلاس" و کل کشور فی الفور تعطیل شوند.

۹- محافظت و ایجاد امنیت جاده قراقرم به ارتش سپرده شود.

۱۰- دولت برای توقف کشتار شیعیان در کویته، دیره اسماعیل خان، پارا چنار و ترور‌های هدفمند شهر کراچی اقدامات جدی و موثر انجام دهد.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: در ضمن ما طلاب پاکستانی حوزه علمیه قم گفته سخنان وزیر کشور پاکستان رحمان ملک در دیدار با مسوولین مرکزی مجلس وحدت مسلمین مبنی بر اینکه اوضاع کنونی منطقه گلگت به‌علت شرارت‌های طلاب قم و کشورهای خاورمیانه است را به‌شدت محکوم می‌کنیم و از نخست وزیر پاکستان یوسف رضا گیلانی می‌خواهیم که فی الفور این وزیر بی‌مسوولیت کشور را عزل کند. ما اعلام می‌کنیم در صورت انجام نشدن اقدامات جدی توسط دولت پاکستان و اجرای نشدن خواسته‌های ملی شیعیان پاکستان تحصن بزرگ در مقابل سفارت پاکستان در تهران برپا خواهیم کرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdca.anik49nwm5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما