شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : 12513
حضور مراجع تقلید در اجتماع بزرگ حوزویان:

هزاران نفر از حوزویان فجایع تروریستی پاکستان را محکوم کردند

قم نيوز : قم نیوز:مراجع تقلید و روحانیون حوزه‌های علمیه امروز در تجمعی اعتراض خود را نسبت به فجایع تروریستی پاکستان اعلام کردند.
هزاران نفر از حوزویان فجایع تروریستی پاکستان را محکوم کردند
به گزارش قم نیوز، تجمع بزرگ اعتراض آمیز حوزه‌های علمیه با حضور گسترده مراجع تقلید، طلاب حوزه علمیه و اقشار مختلف مردم نسبت به فجایع تروریستی و کشتار شیعیان مظلوم پاکستان ظهر امروز در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این تجمع آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی، نوری همدانی و نیز رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، برخی از نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور، نمایندگان مراجع تقلید، استاندار قم و سایر مسئولان اداری قم حضور داشتند.

تعداد زیادی از طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم نیز در صحن اصلی مسجد اعظم و سایر بخش‌های حرم حضرت معصومه(س) حضور یافتند به طوری که مسجد و فضاهای اطراف آن کاملا مملو از جمعیت بود.

شعارهایی چون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر تروریست» و «مرگ بر آل سعود» از سوی جمعیت حاضر در اعتراض به وقایع تروریستی اخیر سر داده شد.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم و مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور سخنران این تجمع اعتراض آمیز بود و با اشاره به عوامل اصلی اینگونه جنایات گفت: به تعبیر قرآن دشمنان به دنبال انتقام گرفتن از مظلومان و مومنان به دلیل ایمان، اسلام و پیروی از مکتب اهل بیت(ع) هستند؛ جرم شیعیان پاکستان به عقیده دشمنان محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی افزود: عامل اصلی اینگونه فجایع و همه دشمنی‌ها علیه اسلام و مسلمانان، آمریکا و صهیونیست است اما امروز کسانی که نام مسلمان را یدک می‌کشند در دام دشمنان گرفتار شده و در زمین آنها بازی می‌کنند؛ وی در ادامه خطاب به اهل سنت تمام جهان گفت: شیعیان با شما هیچ دشمنی ندارند بلکه استکبار جهانی و عوامل مزدور آنها دشمن هر دو مذهب بزرگ اسلامی هستند؛ ما آدرس دشمن واقعی مسلمانان را می‌دانیم که یا مستقیم حمله می‌کنند یا اینکه با ایجاد تفرقه و از طریق عوامل خود سعی در کشتار شیعیان و مسلمانان دارند.

عوامل تروریستی چند روز قبل به وسیله بمب‌گذاری در مسیر اتوبوس حامل شیعیان کراچی بیش از ۴۵ نفر از آنها را کشته و تعدادی را مجروح کردند.

گفتنی است کراچی با ۱۸ میلیون نفر جمعیت بزرگترین شهر پاکستان به شمار می‌رود و درگیری‌های فرقه‌ای بیش از سایر مناطق در آنجا روی می‌دهد.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcbfsb8.rhb58piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما