دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : 6110
حمیدی خبرداد:

مقاوم سازی 15 مدرسه در قم

قم نيوز : قم نیوز: کارشناس مسوول دفتر فنی اداره کل نوسازی مدارس استان قم از مقاوم سازی 15 مدرسه در قم با 274 کلاس درس خبر داد.
مقاوم سازی 15 مدرسه در قم
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل حمیدی اظهار داشت: از سال ۸۶ تاکنون مطالعات مقاوم سازی ۴۰ مدرسه با ۶۶۹ کلاس درس و ۸۳ هزار و ۲۸۰ متر مربع زیربنا انجام شده است.

وی افزود: از این ۴۰ مدرسه، ۱۵ باب مدرسه با ۲۷۴ کلاس و ۳۳ هزار و ۵۸۵ مترمربع زیربنا مقاوم سازی شده یا عملیات مقاوم سازی آن در دست اجراست و تا کنون اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد ریال از محل منابع ملی در این خصوص تامین شده است.

کارشناس مسوول دفتر فنی اداره کل نوسازی مدارس استان قم اضافه کرد: با توجه به اینکه ایران جزو خطرپذیرترین مناطق زلزله خیز جهان محسوب می‌شود و هر پنج سال زمین لرزه‌ای با صدمات فراوان در نقطه‌ای از کشور رخ می‌دهد، دولت برنامه‌های خاصی برای کاهش خطرات آن در نظر گرفته که پس از زلزله بم به طور خاص به آن پرداخته می‌شود.

وی بیان کرد: در این راستا مقاوم سازی ساختمان‌های مهم دولتی، تاسیسات زیر بنایی، بیمارستان‌ها، پل‌ها، مدارس و نقاط پرجمعیت در درجه اول اهمیت قرار دارند.

حمیدی گفت: نخستین سازمان دولتی پیشرو در مبحث مقاوم سازی، سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور است و طرح مقاوم سازی مدارس از سال ۸۶ در دستور کار این سازمان قرار گرفته و تا سال ۸۹ بالغ بر ۹ هزار کلاس درس با زیر بنای یک میلیون مترمربع در کل کشور مقاوم سازی شده است.

وی یادآور شد: بزرگ‌ترین مدرسه مقاوم سازی شده در سطح استان، مدرسه هدایتی واقع در خیابان انقلاب است. این مدرسه دارای ۴۰ کلاس و پنج هزار و ۳۴۰ مترمربع زیر بناست که در سال ۸۷ عملیات مقاوم سازی آن انجام شده است.

کارشناس فنی اداره کل نوسازی مدارس استان قم افزود: مقاوم سازی مدارس با هزینه‌ای حدود ۲۵ تا ۳۵ درصد از هزینه احداث انجام شده و این امر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

حمیدی خاطرنشان کرد: مطالعات مقاوم سازی ۴۵ مدرسه یک طبقه در مناطق روستایی استان نیز انجام گرفته است.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcj.vemfuqevysfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما