سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : 7859
حائری عنوان کرد:

دبیرستان هدایتی بزرگ‌ترین مدرسه مقاوم سازی شده در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل نوسازی مدارس قم با بیان اینکه بزرگ ترین مدرسه مقاوم سازی شده در سطح استان، مدرسه هدایتی است، اذعان داشت: این مدرسه دارای 5340 مترمربع زیر بناست که در سال 87 عملیات مقاوم سازی آن انجام شده است.
دبیرستان هدایتی بزرگ‌ترین مدرسه مقاوم سازی شده در قم
به گزارش قم نیوز، سیدمهدی حائری اظهار داشت: از تعداد ۴۰ مدرسه که مطالعات مقاوم سازی آنها انجام شده است، ۱۵ باب با ۲۷۴ کلاس و ۳۳ هزار و ۵۸۵ مترمربع زیر بنا مقاوم سازی شده یا در دست اجراست و تا کنون هزینه‌ای بالغ بر ۳۶ میلیارد ریال از محل منابع ملی در این باره تامین اعتبار شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ایران جزو خطرپذیر‌ترین مناطق زلزله خیز جهان محسوب می‌شود و هر ۵ سال زمین لرزه‌ای با صدمات فراوان در نقطه‌ای از کشور رخ می‌دهد، دولت برنامه‌های خاصی برای کاهش خطرات آن در نظر گرفته که پس از زلزله بم، به طور خاص به آن پرداخته می‌شود و در این راستا مقاوم سازی ساختمان‌های مهم دولتی، تاسیسات زیر بنایی، مکان‌هایی چون بیمارستان‌ها، پل‌ها، تأسیسات هسته‌ای، مدارس و نقاط پرجمعیت در درجه اول اهمیت قرار دارند.

مدیرکل نوسازی مدارس قم اضافه کرد: نخستین سازمان دولتی پیشرو در مبحث مقاوم سازی، سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور است که طرح مقاوم سازی مدارس از سال ۸۶ در دستور کار قرار گرفته است و تا سال ۸۹ بالغ بر۹ هزار کلاس درس با زیربنای یک میلیون مترمربع در کل کشور مقاوم سازی شده است.

وی گفت: بزرگ‌ترین مدرسه مقاوم سازی شده در سطح استان، مدرسه هدایتی واقع در خیابان انقلاب است. این مدرسه دارای ۴۰ کلاس و ۵۳۴۰ مترمربع زیر بناست که در سال ۸۷ عملیات مقاوم سازی آن انجام شده است.

وی افزود: مقاوم سازی مدارس با هزینه‌ای حدود ۲۵ تا ۳۵ درصد از هزینه احداث انجام شده و این امر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

حائری افزود: مطالعات مقاوم سازی ۴۵ مدرسه یک طبقه در مناطق روستایی استان نیز انجام گرفته است و عملیات اجرایی آن در برنامه قرار دارد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdca.mn0k49nao5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما