پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 61222
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس کمیته امداد خبر داد؛

کاهش ۱۵ درصدی تعداد مددجویان کمیته امداد/ هر یتیم ۵ حامی دارد

قم نيوز : رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، گفت: جمعیت تحت پوشش این نهاد از ۷۴۰ هزار خانوار به ۵۱۰ هزار خانوار رسیده است.
کاهش ۱۵ درصدی تعداد مددجویان کمیته امداد/ هر یتیم ۵ حامی دارد
کاهش ۱۵ درصدی تعداد مددجویان کمیته امداد/ هر یتیم ۵ حامی دارد
به گزارش قم نیوز پرویز فتاح پیش از ظهر پنجشنبه در جشن توانمندسازی ۱۳۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: در تبصره ۱۴ بودجه چهار هزار میلیارد تومان برای خانواده‌های کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شد که بر این اساس پرداخت مستمری کمیته امداد بیش از سه برابر افزایش یافت.

وی گفت: در بودجه سال ۹۶ سه هزار میلیارد تومان برای اشتغال در نظر گرفته شده بود که دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سهم کمیته امداد بود و به امید خداوند تا پایان سال جاری ۸۵ درصد از این مبلغ جذب می‌شود که این نشان از همکاری خوب بانک‌ها و دولت دارد و امیدواریم تا خردادماه سال آینده بتوانیم ۱۰۰ درصد این مبلغ را جذب کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: در بودجه سال ۹۷ و در قالب تبصره ۱۴ نیز بودجه این نهاد از ۴ هزار میلیارد تومان به ۷ هزار میلیارد تومان افزایش پیداکرده که در نوع خود بی‌سابقه است.

توجه مجلس و دولت به محرومیت‌زدایی و فقرزدایی

وی با بیان اینکه رویکرد مجلس و دولت با نگاه محرومیت‌زدایی و فقرزدایی است، گفت: امیدواریم امسال بتوانیم از کمک‌های مردمی ۲ هزار میلیارد تومان جذب کنیم که این یک رشد ۳۰ درصدی است و این رشد یعنی اعتماد مردم به ما بیشتر و بهتر از قبل شده و هرچه شفاف‌تر عمل کنیم این اعتماد بیشتر خواهد شد.

فتاح با بیان اینکه تاکنون ۹۲ درصد از بودجه چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد تخصیص یافته است، افزود: توسعه روش‌های الکترونیکی و نوین از اقداماتی است که دنبال خواهیم کرد.

هر یتیم ماهانه ۱۶۰ هزار تومان دریافت می‌کند

وی ادامه داد: ۱۷۰ هزار نفر یتیم تحت پوشش هستند که اکنون هر یتیم در کشور پنج حامی دارد و به صورت متوسط ماهانه ۱۶۰ هزار تومان دریافت می‌کنند که این رقم در استان قم بسیار بالاتر است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: اکنون جمعیت تحت پوشش کمیته امداد از ۷۴۰ خانوار به ۵۱۰ خانوار رسیده که نشان می‌دهد با یک کاهش ۱۵ درصدی ۲۳۰ هزار خانواده از جمعیت کمیته امداد بیرون رفتند.

وی اقدامات خیرین و کمک‌های مردم قم را ستود و آن‌ها را الگویی برای دیگر شهرهای کشور دانست و گفت: اگر اقتصاد رونق یابد مراجعات ما کاهش می‌باید.

فتاح گفت: هزینه‌های کمیته امداد را کنترل کردیم به گونه‌ای که در طی این سال‌ها ۲۰ درصد هزینه‌ها کم‌تر شده است.


انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcciiqe.2bqsi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما