سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : 6150
سائلی خبر داد:

افزایش زائران با میانگین سنی بالا در حج امسال

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت استان قم گفت: امسال بر خلاف سال‌های گذشته با خیل عظیمی از زائر با میانگین سن بالا روبه‌رو خواهیم بود.
افزایش زائران با میانگین سنی بالا در حج امسال
به گزارش قم نیوز، خلیل‌الله سائلی در نخستین جلسه هماهنگی در خصوص نحوه معاینات زائرین حج تمتع سال ۹۱ اظهار کرد: از منظر مرکز پزشکی حج و زیارت مستطیع بودن زائر برای تشرف به حج تمتع به معنای استطاعت مالی نیست، بلکه باید استطاعت جسمی و روانی احراز شود و تعیین این امر هم فقط بر عهده پزشکان کاروان‌ها است.

وی افزود: دستور العمل مرکز پزشکی حج برای تشرف زائرین شرایط جسمی، سنی و روانی زائر را مد نظر قرار داده است و از پزشکان کاروان‌ها می‌خواهیم دقت لازم و کافی را در اجرای آن داشته باشند که در صورت عدم رعایت این نکات، مرکز پزشکی هیچ گونه اغماضی نخواهد کرد.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در استان قم با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به دلیل شیوع بیماری آنفلوانزا، منع تشرف زائرین در سنین بالا وجود داشت، اذعان داشت: امسال بر خلاف سال‌های گذشته با خیل عظیمی از زائر با میانگین سن بالا روبه‌رو خواهیم بود و در صورت نیاز مشاوره پزشک کاروان با پزشک متخصص، کمیته تخصصی با حضور پزشکان مجرب تشکیل و رأی نهایی صادر خواهد شد.

سائلی بیان داشت: تنها مرجع رد یا صلاحیت تشرف زائر به حج، پزشک کاروان است و مسوولیت قانونی آن هم بر عهده اوست و فقط معاینات پزشکی مدیران، معاونین، دستیار مدیران، معین و معینه‌های کاروان‌ها در مرکز پزشکی حج و زیارت استان انجام می‌شود.

نماینده پزشکی حج و زیارت استان قم ضمن تأکید در مورد معاینات زائرین پرخطر به صورت مستمر تصریح کرد: هیچ فردی به صرف داشتن یک نفر همراه مستطیع نمی‌شود و استطاعت و عدم استطاعت فرد هم برای یک سال معتبر است.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcd.k092yt0fza26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما