پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : 6193
آیت الله سبحانی عنوان کرد:

تاکید بر توسعه و ترویج مشاغل خانگی در کشور

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع عظام تقلید قم با تاکید بر اهمیت توجه به اخلاق و معنویت در خانواده‌های محروم جامعه گفت: توسعه و ترویج مشاغل خانگی همچون قالی بافی یکی از کارهایی است که باید با جدیت پیگیری شود.
تاکید بر توسعه و ترویج مشاغل خانگی در کشور
به گزارش قم نیوز، آیت الله جعفر سبحانی چهارشنبه شب در دیدار اعضای شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره)، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه اظهار داشت: حضرت زهرا(س) خدمت بزرگی برای اسلام انجام داد و آن تثبیت و تحکیم تشیع بود.

وی خاطرنشان کرد: پس از وفات رسول گرامی اسلام(ص) ماجرای ثقیفه پیش آمد و مردم گمان می‌کردند برای انتخاب خلیفه باید شورا تشکیل شود، اما حضرت فاطمه زهرا(س) با خطبه نورانی خود همگان را از خواب غفلت بیدار کرد و این مسئله پیش آمده را باطل اعلام کرد.

این مرجع تقلید همچنین تصریح کرد: بیعت نکردن حضرت زهرا(س)، خطبه ایشان در مسجد و وصیت به دفن شبانه، همگی نشان از بر سر کار آمدن حاکمیت نامشروع پس از رحلت رسول الله(ص) بود و همین مسئله باعث تثبیت تشیع در جهان اسلام شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و جایگاه کمیته امداد امام(ره) در خدمت رسانی به فقرا و مستمندان گفت: بحمدالله این مجموعه تا کنون آثار و برکات فراوانی برای نظام اسلامی به همراه داشته و بخشی از خلأ کشورمان در این زمینه را پر کرده است.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه کمیته امداد وقتی لباس خدمت را به تن کرده است، باید لباس سیاست را از تن خارج کند، اظهار داشت: در جایگاه خدمت رسانی به مردم همه کسانی که شناسنامه ایرانی داشته و محارب نیستند، باید در نظر مسوولان یکسان باشند.

وی در ادامه افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) باید به همه محرومان و نیازمندان به صورت عادلانه و یکسان رسیدگی کرده و هرگاه آقایان در جایگاه دیگری قرار گرفتند، می‌توانند نظرات و آرای خود را بیان کرده و از شخص یا گروهی حمایت کنند.

این مرجع تقلید همچنین خاطرنشان کرد: خدمت رسانی و کمک‌های مالی به مستمندان باید مقدمه‌ای برای خدمت به اخلاق و معنویت در خانواده‌های محروم جامعه باشد و مسوولان کمیته امداد باید از وضعیت فرهنگی و اجتماعی خانواده‌های بی‌بضاعت آگاه باشند.

وی بر ضرورت توجه و رسیدگی به وضعیت تحصیلی و شغلی افراد محروم جامعه نیز تاکید کرد و گفت: متاسفانه وجود ماهواره‌ها در خانه‌ها موجب از میان رفتن اخلاق و ایمان در خانواده‌هاست و مسوولان امر باید مراقب مسایل اخلاقی و فرهنگی در کشورمان باشند.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه مستمری بگیران کمیته امداد امام خمینی(ره) نباید به صورت دائم به کمک‌های مالی کمیته وابسته باشند، تصریح کرد: مسوولان کمیته امداد باید برنامه‌های روشن و مشخص برای خودکفایی خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت داشته باشند.

وی در پایان ضمن انتقاد از رکود و ناتوانی برخی واحدهای تولیدی و صنعتی در کشورمان، بر ضرورت رونق کسب و کار و تولید ملی و کاهش واردات در حد مواد لازم و ضروری تاکید کرد و گفت: توسعه و ترویج مشاغل خانگی همچون قالی بافی یکی از کارهایی است که باید با جدیت پیگیری شود تا بیکاری در کشورمان هرچه بیشتر کاهش یابد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.onik49n6e5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما