دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : 6268
برزگر گنجی عنوان کرد:

کاهش میزان جرایم در قم

قم نيوز : قم نیوز: دادستان عمومی و انقلاب اسلامی قم با اشاره به حمایت مراجع قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منكر گفت: میزان وقوع جرایم در قم به دلیل گسترش تذكر لسانی كاهش یافته است.
کاهش میزان جرایم در قم
به گزارش قم نیوز، مصطفی برزگر گنجی یكشنبه شب در جمع آمران به معروف و ناهیان از منكر "گروه جهادی فرهنگی بشیر"، افزود: دادستانی گزارش های آمران به معروف و ناهیان از منكر را پیگیری می كند و مراجع قضایی در برخورد با منكرات به هیچ وجه كوتاهی نمی‌كند و آماده دریافت گزارش های مردمی است.

وی در ادامه به نقش برجسته و بی‌بدیل روحانیت در اصلاح امور جامعه و كاهش آسیب های اجتماعی اشاره و بیان كرد: روحانیت با داشتن دو سلاح علم و تقوا می‌تواند دنیا را متحول كند و یك شخصیت روحانی با عملكرد و رفتار عملی مناسب می‌تواند قشرهای مختلف جامعه را در مسیر رضای خداوند هدایت كند.

وی امر به معروف و نهی از منكر را لازمه كار روحانیون دانست و تاكید كرد: تذكر لسانی وقتی در لباس روحانیت جلوه گری كند اثرات آن بیشتر خواهد بود، چرا كه قدرت نفوذ كلام یك شخصیت روحانی با داشتن علم و تقوا به مراتب بیشتر از افراد عادی است.

گنجی خطاب به آمران به معروف گروه جهادی بشیر كه همه آنها از روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه قم هستند، گفت: برخی افراد با تاثیر از محیط های نامناسب و ابزارها و رسانه‌های غربی با ظاهری نامناسب در سطح شهر تردد می‌كنند، ولی اینطور نیست كه این افراد خدای نكرده از دین برگشته باشند.

وی این افراد را نیازمند هدایت بیشتر دانست و تاكید كرد: ناآگاهی برخی افراد از وضعیت پوشش یا رفتار نامناسب، وظیفه روحانیون را سنگین‌تر كرده و روحانیون باید با صبر و حوصله این افراد را از گمراهی نجات دهند.

وی سگ گردانی را یكی از مصادیق جریحه دار كردن عفت عمومی برشمرد و بیان كرد: به تمامی عوامل انتظامی ابلاغ شده كه با سگ گردانی برخورد كنند و در صورت مشاهده، عاملان سگ گردانی را به مراجع قضایی معرفی كنند.

دادستان قم تصریح كرد: دادستانی با آموزشگاه‌های غیرمجاز موسیقی و فروشگاه‌هایی كه بدون داشتن مجوز اقدام به فروش ابزار و آلات موسیقی ‌كنند، برخورد می‌كند.

حجت‌الاسلام مجید بیك‌زاده، مسوول گروه جهادی فرهنگی بشیر نیز در این مراسم از همكاری‌ها و حمایت های ویژه دادستان قم تقدیر كرد و گفت: آمران به معروف با حمایت های قضایی و انتظامی می‌توانند دو فریضه امر به معروف و نهی از منكر را بخوبی در جامعه گسترش دهند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcd.9092yt0xja26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما