سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : 6314
امین جعفری خبر داد:

گلباران مزار شهید مطهری همزمان با روز معلم

قم نيوز : قم نیوز: مدیركل آموزش و پرورش قم از گلباران مزار شهید مطهری توسط جمعی از دانش آموزان و فرهنگیان همزمان با روز معلم خبر داد.
گلباران مزار شهید مطهری همزمان با روز معلم
به گزارش قم نیوز، محمدحسین امین جعفری با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های روز معلم، افزود: در سالروز شهادت آیت الله مطهری، همزمان با حضور نیروهای سپاه پاسداران در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، از مقام شامخ این شهید بزرگوار نیز تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینكه در هفته معلم برنامه‌های ویژه‌ای جهت گرامیداشت مقام و منزلت معلم در قم اجرا می‌شود، اضافه كرد: همزمان با هفته معلم، علاوه بر معلمان نمونه از خانواده شهیدان، معلمان پژوهنده، پیشكسوتان، سرباز معلمان، خیرین مدرسه‌ساز، بسیجیان و معلم یاران تقدیر می شود.

وی بیان كرد: حضور در مزار شهیدان و تجدید پیمان با این عزیزان، دیدار با رهبر معظم انقلاب، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، همایش پیاده روی خانودگی و دیدار با خانواده های شهدای فرهنگی و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.

امین جعفری تجلیل از معلمان نمونه را از برنامه هایی كه در هفته معلم برگزار می شود برشمرد و افزود: امسال پنج معلم از این استان بعنوان نمونه در سطح كشور معرفی می شوند.

وی اضافه كرد: حدود دو هزار معلم در فرایند انتخاب معلم نمونه در استان شركت كردند و از این تعداد ۴۱ معلم نمونه استانی و ۲۸۵ معلم نمونه شهرستانی انتخاب شدند كه در هفته معلم تجلیل می شوند.

وی با بیان اینكه ۳۲ داور در انتخاب معلمان نمونه شركت داشتند، بیان كرد: حافظ و قاری قرآن بودن و شركت در فعالیتهای قرآنی از جمله مهمترین معیارهایی است كه در انتخاب معلم نمونه مدنظر قرار گرفت.

مدیر كل آموزش و پرورش قم به معیارهای ارزشی انتخاب معلم نمونه اشاره و اضافه كرد: در معیارهای ارزشی نیز انتخاب معلمان نمونه با توجه به سابقه ایثارگری (جانباز، رزمنده و خانواده‌ شهدا) انجام می شود.

وی شركت در مسابقات علمی، فرهنگی، ورزشی، دوره های ضمن خدمت و ارایه مقاله در موضوعات مختلف و الگوهای تدریس مناسب را از جمله معیارهای علمی دیگر انتخاب معلم نمونه عنوان كرد.

وی در پایان بیان كرد: شهید مطهری انسانی وارسته و دردمند بود كه دغدغه اصلیش پالایش دین از كجی ها و انحرافات بود و در این راه از تیر بدخواهان و كج اندیشان نهراسید.

امین جعفری تاكید كرد: معلم نیز امروزه باید در نقش حساس خود با روشنگری در راه این شهید بزرگوار و والامقام كه راه انبیا و اوصیا الهی بود، تمام تلاش خود را به كار گیرد.

۱۲ اردیبهشت همزمان با سالروز شهادت "مرتضی مطهری" روز معلم نام گرفته است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcf.ydviw6dmjgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما