چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : 5833
امین جعفری خبر داد:

رشد 22 درصدی ورود مسافر فرهنگی به قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: نوروز امسال شاهد رشد 22 درصدی ورود مسافر در مراکز اسکان‌پذیر آموزش و پرورش در قم بوده‌ایم.
رشد 22 درصدی ورود مسافر فرهنگی به قم
به گزارش قم نیوز، محمدحسین امین جعفری با پایان یافتن فعالیت ستادهای اسکان نوروزی سال ۹۱ اظهار کرد: با افزایش سفرهای نوروزی در کشور در ایام تعطیلات و ورود مسافر از اقصی نقاط کشور به شهر قم ستادهای اسکان فرهنگیان نیز توانست با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود، مسافرین فرهنگی و غیر فرهنگی را به خوبی پذیرش کند.

وی افزود: رشد ۲۲ درصدی این مسافرین گواه خوبی بر عملکردهای مثبت و قابل قبول تلاشگران این عرصه در آموزش و پرورش استان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم ابراز کرد: تا پایان روز ۱۲ فروردین ماه آمار اقامت مسافران در ستادهای اسکان فرهنگیان نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر روز مسافر در قالب ۶۴ هزار و ۷۰۸ خانوار بوده است که گزارش تمام اقدامات انجام شده به وزارت آموزش و پرورش و مدیران استان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش با برنامه‌های خاص و قابل توجه خود توانست سهم به سزایی را در پذیرش و ساماندهی مسافرین نوروزی در استان قم عهده‌دار شود، افزود: ستاد اسکان فرهنگیان استان در راستای برنامه ریزی بهینه و تقسیم کار بین عوامل اجرایی، علاوه بر جلسات متعدد ستاد اسکان مرکزی، جلسات تخصصی کمیته‌های امور فرهنگی، اطلاع رسانی، بهداشت و سلامت، حفاظت و امنیت، نظارت و ارزیابی، تدارکات و پشتیبانی، مالی و فناوری و پذیرش زائرین غیر فرهنگی را نیز برگزار کرد تا از این طریق درجه رضایت‌مندی را به صورت قابل قبولی افزایش دهد.

امین جعفری ادامه داد: برگزاری مسابقه آشنایی با امامزادگان و اماکن زیارتی و تاریخی استان قم در بین زائرین با جوایزی نفیس، طراحی و چاپ و نصب تعداد قابل توجهی بنر و پلاکارد برای راهنمایی و ارائه اطلاعات به زائرین و تشکیل کتابخانه زائر در پایگاه‌های پذیرش و تعدادی از مدارس مجری طرح با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله اقدامات فرهنگی بود که در ایام قبل از تعطیلات نوروز توسط ستاد اسکان فرهنگیان استان برنامه ریزی و در ایام تعطیل به مرحله اجرا در آمد.

وی اضافه کرد: همچنین توزیع بیش از پنج هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف و سه هزار بسته فرهنگی با موضوع ایثار و مقاومت، سرگرمی، پازل، صفحه بازی، CD انیمیشن، توزیع تقویم در بین میهمانان، راه‌اندازی نمایشگاه و فروشگاه محصولات فرهنگی در پایگاه‌های پذیرش از دیگر فعالیت‌های فرهنگی بود که در ایام قبل از تعطیلات نوروز توسط ستاد اسکان فرهنگیان استان برنامه ریزی و در ایام تعطیل به مرحله اجرا در آمد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdca.enmk49nae5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما