سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : 63426
منبع : ایسنا

علی لاریجانی: ساخت بیمارستان از سنت‌های مراجع است

قم نيوز : رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساخت بیمارستان تخصصی قلب به دستور آیت الله سیستانی، عنوان کرد: ساخت بیمارستان، از سنت های گذشته مراجع است.
علی لاریجانی: ساخت بیمارستان از سنت‌های مراجع است
علی لاریجانی: ساخت بیمارستان از سنت‌های مراجع است
به گزارش قم نیوز علی لاریجانی، صبح امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی بیمارستان تخصصی قلب در قم بیان کرد: در استان قم، سنت بسیار‌خوبی در گذشته وجود داشت که مراجع در ساخت بیمارستان ها نقش داشتند؛ آیت الله حائری شیرازی و آیت الله گلپایگانی بیمارستان های را افتتاح کردند و این نشان از توجه مراجع به موضوع درمان مردم است.

وی افزود: این بیمارستان نیز به دستور آیت الله سیستانی با کیفیت بالا ساخته می‌شود، این نشان دهنده آن است که این سنت  نیک ادامه دارد و این بسیار ارزشمند است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر پروژه های درمانی خوبی در استان قم در حال اجراست، تصریح کرد: بیمارستان هزار تختخوابی در حال ساخت در استان قم، استاندارد بالایی دارد و برای استان های همجوار یک مرکزیت درمانی محسوب می‌شود؛ همچنین این بیمارستان تخصصی قلب نیز با کیفیت و طراحی بسیار خوب در حال ساخت است و امیدواریم با بهره برداری از این بیمارستان‌ها، استان قم از یک وضعیت مناسب بهداشتی و درمانی برخوردار شود.

وی ادامه داد: این منطقه نیاز به یک‌سرمایه گذاری بهداشتی داشت که با همت آقای سید جواد شهرستانی انجام شد؛ ایشان کار های بسیار خوبی را به انجام رسانده اند و یک طرح بزرگ برای احداث کتابخانه‌های تخصصی دارند که اگر اجرا شود کار ماندگاری برای استان است.

لاریجانی با بیان اینکه کلنگ زدن در کشور ما خوش سابقه نیست، اظهار کرد: سال هاست در مراسم های کلنگ زنی شرکت نمی‌کنم، اما به دلیل قول مساعد آقای شهرستانی مبنی بر اتمام پروژه در مدت سه سال، در این مراسم حضور یافتم.

**سازندگی در کشور، یک وظیفه عقلایی است

وی افزود: در خصوص جزئیات وضعیت زمان حضور امام زمان(عج) روایت ها زیاد است و یکی از روایت های مهم این است که آبادانی دنیا در آن زمان بالفعل می‌شود؛ بنابراین باید تلاش کنیم و همت ها به سمت این باشد که زمین آباد شود، مردم رفاه داشته باشند و تا جایی که امکان دارد رشد کنند و این حرکت سازندگی در کشور هم یک وظیفه عقلایی است و هم یک ایده‌آل است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشکلات مختلفی در کشور وجود دارد که گاه مانع توسعه در کشور می‌شود، ولی به همان میزان زمینه های جهش برای آبادانی در کشور داریم و باید امیدوار بود و فرهنگ انتطار نیز همین امیدواری را آموزش می‌دهد.

وی تصریح کرد: گاه بحث هایی در عرصه بین المللی می‌شود تا اراده ها را سست کند و کشور به سمت آبادانی حرکت نکند، باید در داخل کشور، همکاری و صمیمیت افزایش یابد و همت‌ها برای مشارکت بیشتر و کار بیشتر باشد تا برای کشور مفید باشد.


انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcaiyni.49neu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما