شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 655
با عنوان هفت آسمان؛

نرم‌افزار دایره‌المعارف جامع نجوم در قم تولید شد

قم نيوز : قم نیوز: نرم افزار دایره المعارف جامع نجوم با عنوان "هفت آسمان" در استان قم تولید و در پنجمین نمایشگاه جشنواره کریمه اهل بیت(ع) عرضه شد.
نرم‌افزار دایره‌المعارف جامع نجوم در قم تولید شد
به گزارش قم نیوز، نرم افزار "هفت آسمان" حاوی اطلاعاتی از جمله نجوم و هیات اسلامی، نجوم کلاسیک و نجوم جدید، آموزشی، پژوهشی و محاسباتی است که به همت موسسه فرهنگی یاسین در استان قم تولید شده است.

این نرم‌افزار که در ۱۳ سرفصل ویژه اساتید دانشگاه و دانشجویان طراحی شده است، متشکل از بخش‌های مختلفی چون آموزشگاه نجوم، آسمان، نجوم از منظر شریعت، خداشناسی، نجوم در آئینه ادب پارسی، اطلاعات نجومی، کتابشناسی، نگارخانه، مقالات، قبله شناسی، گاه‌شماری و ابزارهای نجومی و امکانات جانبی است.

آیات و روایات نجومی و نجوم از دیدگاه فقها، نجوم در شعر و ادب فارسی، شرح جامع بیش از ۶۰۰ اصطلاح نجومی، وقایع اسلامی از دیدگاه نجوم و آشنایی با دستگاه‌های مختصات سماوی، معرفی بیش از ۴۵۰ کتاب نجومی، مقالات علمی و معتبر مربوط به نجوم، شناخت قبله، دایره هندیه و جهت یابی و امکان تعیین قبله بر اساس موقعیت جغرافیایی از دیگر محتوای نرم‌افزار "هفت آسمان" است.

در نرم‌افزار "هفت آسمان"، ۱۰ درس دوره عمومی نجوم و ۲۷ درس هیات و نجوم اسلامی در بخش آموزشگاه و ارائه مجموعه کاملی از مباحث کیهان، سامانه خورشیدی، عمق آسمان، ستاره‌ها، صور فلکی، گرفتگی‌ها و رصد ماه و رویت پذیری هلال در بخش آسمان ارائه شده است.

تاریخ قبله شناسی، شناخت قبله، دایره هندیه، جهت یابی، پیش بینی گرفتگی‌های ماه و خورشیدی، اوقات شرعی، تبدیل تاریخ، مقیاس‌ها، پایگاه‌های اینترنتی نجومی و علمی، امکان اصلاح تقویم قمری، یادداشت متنی و صوتی و ساعت گویا از امکانات و قابلیت‌های این نرم‌افزار است.

نرم‌افزار "هفت آسمان" تندیس زرین و لوح افتخار سومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال را نیز کسب کرده است.

نمایشگاه پنجمین جشنواره ملی فرهنگی هنری کریمه اهل بیت(س) از هفتم تا هفدهم مهرماه صبح‌ها از ۹ تا ۱۲ و عصرها از ۱۶ تا ۲۱ در صحن جوادالائمه(ع) میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcjfiemzuqei.sfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما