چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : 6614
خامه یار خبرداد:

ممنوعیت تبلیغ کالای خارجی در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از اجرای طرح ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی در فضاهای شهری از اول خرداد ماه خبر داد.
ممنوعیت تبلیغ کالای خارجی در قم
به گزارش قم نیوز، محمد خامه‌یار  با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی" گفت: یکی از مسائلی که در سال جاری با جدیت دنبال خواهد شد جلوگیری از تبلیغات کالاهای خارجی در فضاهای شهری است.

وی با اشاره به تاکیدات صورت گرفته از سوی مسوولان استان و همچنین پیگیری برای جلوگیری از تبلیغ کالاهای خارجی تاکید کرد: از اول خرداد ماه تبلیغ کالاهای خارجی در تابلوهای تبلیغاتی، پرتابل‌های سطح شهر و تلویزیون‌های شهری ممنوع خواهد شد و این مسئله به کانون‌های تبلیغاتی نیز اعلام شده است.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم یادآور شد: با توجه به اینکه ممکن است برخی کانون‌های تبلیغاتی از قبل نسبت به اجاره فضاهای تبلیغاتی خود برای تبلیغ کالاهای شرکت‌های خارجی قرارداد منعقد کرده باشند، تا ابتدای خرداد ماه به آنان فرصت لازم داده شد.

وی تاکید کرد: این تصمیم علاوه بر اینکه مصوبه شورای فرهنگی عمومی استان قم است، در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور نیز به تصویب رسیده است.

خامه‌یار حمایت همه جانبه از کالاهای ایرانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: کالایی که مشابه ایرانی داشته باشد اکران اسم و تبلیغ برند آن به طور مطلق ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه قم در همه عرصه‌ها همواره پیشتاز بوده است، بیان داشت:‌ شهروندان هم باید در این زمینه مشارکت کرده و در هر جا که از تبلیغات محیطی استفاده می‌کنند نسبت به حمایت از تولیدات داخلی اهتمام داشته باشند.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به دیگر قوانین موجود در تابلو‌ها و فضاهای تبلیغی گفت: استفاده نکردن از حروف بیگانه، اسامی لاتین و اسامی مقدس از دیگر قوانین موجود در این زمینه به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برگزاری دوره‌های خبرنگاری تاکید کرد: تمام دوره‌های خبرنگاری باید با مجوز اداره کل ارشاد باشد و ما نیز باید مجوز برگزاری دوره را از مرکز مطالعات رسانه‌های وزارت ارشاد دریافت کنیم.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdci.zaqct1aq5bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما