شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۵۵
کد مطلب : 67054
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل بنیاد شهید قم:

مسئولان توجه ویژه به ساماندهی گلزارهای شهیدان داشته باشند

قم نيوز : مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با اشاره به وجود 72گلزار شهیدان در این استان گفت: شهرداری ها و بخش داری ها باید توجه ویژه ای به سامان دهی گلزارهای شهدا داشته باشند.
مسئولان توجه ویژه به ساماندهی گلزارهای شهیدان داشته باشند
مسئولان توجه ویژه به ساماندهی گلزارهای شهیدان داشته باشند
به گزارش قم نیوز سید جواد هاشمی عصر شنبه در چهارمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: بخش زیادی از گلزارهای شهدای استان در بخش ها و روستاها قرار دارند.
وی افزود: برغم اختصاص بودجه به شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها هنوز تعدادی از گلزارهای شهدا سامان دهی نشدند.
وی با اشاره به دفن 6هزار شهید درقم اظهار داشت: 3500 شهید در گلزار علی بن جعفر (ع)،750شهید درگلزار شیخان، 450شهید درامامزاده جعفر(ع) و17شهید نیز در آرامستان بقیع دفن هستند.

مدیرکل بنیاد شهید قم با اشاره به وضعیت نامطلوب آرامستان وادی السلام که در آن چند تن از شهدای انقلاب اسلامی از جمله آیت الله سعیدی و نواب صفوی دفن هستند، افزود: این آرامستان به پاتوقی برای معتادان تبدیل شده و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه اعلام کرده که بودجه ای خواهد گذاشت تا درب این مکان بسته شود.
وی با اشاره به اختصاص 20درصد بودجه فرهنگی به دستگاه ها تحت عنوان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، به منظور اجرای طرح هایی از قبیل سپاس، علمداران و سرکشی به خانواده ها و دیگر برنامه های فرهنگی که در طول سال است، ارایه گزارش عملکرد دستگاه ها در این زمینه را ضروری دانست. 
هاشمی همچنین با اشاره به تهیه و توزیع وصیت نامه های 50شهید استان گفت: هنوز اعتباری برای انتشار وصیت نامه های بقیه شهدای استان پیش بینی نشده است.
وی با اشاره به ضرورت سامان دهی تمثال های شهدا نیز افزود: تنها در 45نقطه از شهر این تمثال ها نصب است، و در ورودی های شهر، اتوبان و معبرهای عمومی هیچ عکسی به نام شهید نداریم.
مدیرکل بنیاد شهید قم گفت: با توجه به اهمیت حضور مسئولان در یادواره شهدا آنها باید اهتمام بیشتری به حضور در این آیین ها داشته باشند. 

** مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان نیز دراین جلسه سامان دهی گلزارهای شهدا را بر اساس برنامه ششم توسعه کشور وظیفه دولت دانست و گفت: دراین راستا گلزار شهدای گمنام نیز باید سامان دهی شود.
سرهنگ احمد حسینی ،سامان دهی تصاویر و نامگذاری معابر به نام شهدا را مورد تاکید قرار داد و افزود: طبق ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح به مراکز نظامی و همچنین وزارت کشور به همه استانداری ها استفاده از درجه های غیر مصوب برای شهدا در یک بازه زمانی 6ماهه بررسی و اصلاح شود.
وی افزود: تعیین درجه برای شهدا در ارتش و سپاه تا درجه سرتیپ دومی بر عهده فرمانده کل ارتش و سپاه و در نیروی انتظامی تا درجه سرهنگی بر عهده فرمانده کل نیروی انتظامی است، و درجات سرلشکری و سپهبدی در حیطه اختیارات رهبر معظم انقلاب است.

** مدیرکل ورزش و جوانان قم نیز دراین جلسه با اشاره به شناسایی 62 شهید ورزشکار در استان و ثبت هویت آنها در سامانه وزارت ورزش و جوانان گفت: سال گذشته 148شهید دفاع مقدس و مدافع حرم تکریم شدند که این امر منجر به انتخاب قم به عنوان استان برتر کشور در زمینه تجلیل از خانواده شهدا گردید.
حسن عابدی همچنین با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای مدافع حرم کشور برای نخستین بار در قم، افزود: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مجموعه های ورزشی قم به نام شهدا نامگذاری می شود. 
وی با اشاره به برگزاری مسابقه های ورزشی به نام شهدا گفت: چاپ و نشر آثاری از جمله زندگی نامه شهید حیدریان، یاد قهرمان، سهمیه ای برای بهشت و گمنام آشنا توسط هیات های ورزشی و تشکل ها و همچنین تولید کلیپ 45دقیقه ای شهدای شاخص ورزشکار از دیگر اقدامات انجام شده است.

** معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز با اشاره به حمایت های ارشاد از تولید کنندگان کتاب با موضوع سیره و زندگانی شهدا گفت: کلیه کسانی که در این خصوص فعالیت کنند، قبل از چاپ کتاب و بعد از چاپ کتاب در تامین هزینه ها و همچنین توزیع و عرضه کتاب مورد حمایت اداره کل ارشاد قرار می گیرند.
علی مسگری با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای برپایی یادواره شهدای هنرمند، افزود: این یادواره در آینده ای نزدیک به همت سازمان بسیچ هنرمندان قم برگزار خواهد شد‌.
7403/ 6133/

انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcbagb0.rhbzspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما