سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : 6758
ارجمندی خبرداد:

دستگیری باند حفار غیر مجاز آثار تاریخی قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از متلاشی شدن یک باند حفار آثار و ابنیه تاریخی در بخش جعفریه خبر داد.
دستگیری باند حفار غیر مجاز آثار تاریخی قم
به گزارش قم نیوز، علی رضا ارجمندی با با اشاره به شناسایی، دستگیری و متلاشی شدن یک باند حفار غیرمجاز آثار و ابنیه تاریخی در بخش جعفریه قم گفت: یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم درعملیاتی مشترک با نیروی انتظامی استان موفق شدند طی دو مرحله این باند حفار آثار و ابنیه تاریخی را دستگیر وهمراه با مستندات تحویل مراجع قضایی دهند.

وی افزود: اعضای این باند ۳ نفره با استفاده از وسایل و تجهیزات فنی در بخش جعفریه قم به قصد دستیابی به اشیا ارزشمند تاریخی اقدام به حفاری کرده بودند که با اقدام بهنگام نیروی انتظامی و یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی دستگیر شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری قم اظهار داشت: پس از این دستگیری در بازرسی بعدی در این منطقه جسد یک مرد جوان نیز کشف شد که به احتمال زیاد با عوامل این باند درارتباط باشد وی ادامه داد: هم اکنون مراجع زیربط انتظامی و قضایی پی گیر این پرونده جنایی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، حفظ و حراست ازآثاروابنیه تاریخی را وظیفه ملی همه آحاد جامعه برشمرد و گفت: اشیاء تاریخی مدفون دردل خاک، سرمایه ملی ومتعلق به همه ایرانیان هستند واین نکته مهم باید از سوی منابع اطلاع رسانی برای عموم مردم فرهنگ سازی شود تا هیچ کس به خود اجازه ندهد به این سرمایه ملی دستبرد زند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdch.mn-t23nq6ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما