سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : 6771

شیوع تب کنگو در قم گزارش نشده است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم گفت: امسال گزارشی در زمینه شیوع بیماری تب کنگو در استان قم وجود نداشته و تنها یکی از استان‌ها با این مسئله روبه رو بوده است.
شیوع تب کنگو در قم گزارش نشده است
به گزارش قم نیوز، باقر محمودی امروز اظهار داشت: سال گذشته در بازه زمانی اردیبهشت تا تیر ماه هفت مورد از ابتلا به بیماری تب کنگو گزارش شد که با یک مورد فوتی همراه بود.

وی ادامه داد: امسال گزارشی در این زمینه در استان قم وجود نداشته و تنها یکی از استان‌ها با این مسئله روبه رو بوده است که در دست بررسی و اقدام است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم عنوان داشت: تب کنگو یک بیماری حاد تب‌‌دار و خونریزی دهنده‌ است که از طریق گزش کنه و یا تماس با خون یا ترشحات لاشه دام آلوده منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه این بیماری ویروسی است، بیان کرد: این بیماری خطرناک تا ۵۰ درصد منجر به مرگ می‌شود.

محمودی با بیان اینکه این بیماری از مصرف گوشت آلوده وارد بدن می‌شود، تصریح کرد: همچنین این بیماری از طریق زخم شخص آلوده نیز منتقل شده و موجب ابتلا می‌شود.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم با اشاره به دام‌های قاچاقی که سال گذشته به کشور وارد شد، بیان داشت: دلیل ابتلای افرادی که سال گذشته با این بیماری مواجه شدند، ورود دام‌های قاچاق از کشورهای همسایه بود.

وی عنوان کرد: علایم این بیماری تب بالا، خونریزی پوستی و مخاطی است و افراد مبتلا به این علائم باید به پزشک مراجعه کنند.

محمودی عنوان داشت: این بیماری از طریق آزمایش خون تشخیص داده می‌شود و داروی آن موجود است که مرکز بهداشت به صورت رایگان آن را در اختیار مراکز درمانی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcc.mqea2bqmsla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما