چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : 7125
مدیر گروه مبارزه با بیماری های مركز بهداشت قم عنوان کرد:

رعایت بهداشت فردی شهروندان برای جلوگیری از بیماری های شایع

قم نيوز : قم نیوز: مدیر گروه مبارزه با بیماری های مركز بهداشت قم گفت: با توجه زایرپذیر بودن استان قم، شهروندان برای جلوگیری از بیماری های شایع در فصل تابستان، بهداشت فردی را رعایت كنند.
رعایت بهداشت فردی شهروندان برای جلوگیری از بیماری های شایع
به گزارش قم نیوز، باقر محمودی روز سه شنبه در حاشیه كنفرانس علمی یكروزه بیماری های اسهالی منتقله از آب و غذا با اولویت التور به خبرنگاران گفت: بیماری التور یك بیماری قابل انتقال از طریق آب یا مواد غذایی آلوده است.

وی اضافه كرد: با توجه به حجم مسافران و زایران در استان قم، احتمال مشاهده بیماری های شایع در فصل تابستان وجود دارد، به همین دلیل پزشكان، پرستاران و ماماها باید بیشتر مراقب باشند و در صورت مشاهده بیماری ها، موارد را به مركز بهداشت گزارش دهند.

وی به علایم بیماری های شایع در این فصل از جمله التور اشاره و بیان كرد: در ۷۵ درصد موارد این بیماری بدون علامت و ممكن است این میكروب بین هفت تا ۱۴ روز در روده شخص باشد و از طریق مدفوع دفع شود.

محمودی ادامه داد: در ۲۰ درصد افرادی كه دچار این بیماری می شوند علایمی همچون دل درد و اسهال آبی بصورت خفیف و متوسط دیده می شود كه بصورت خود به خود هم این علایم برطرف و شخص بهبود می یابد.

وی در خصوص پنج درصد مابقی نیز گفت: در برخی افراد كه به این بیماری مبتلا می شوند علایم شدید است و در مدت یك تا چهار ساعت طوری آب از بدن شخص دفع می شود كه باعث شوك و مرگ می شود.

وی به شهروندان توصیه كرد: به محض دچار شدن به اسهال به نزدیك ترین مركز بهداشتی درمانی یا بیمارستان مراجعه كنند تا اقدامات لازم انجام شود.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های مركز بهداشت قم در خصوص منع مصرف سبزیجات نیز گفت: قبل از استفاده از سبزیجات، آن را با استفاده از مواد ضد عفونی كننده مانند پركلرین، سركه و یا موادی كه در مراكز بهداشتی درمانی و داروخانه ها در اختیار افراد قرار می گیرد، شست و شو دهند.

وی در پایان گفت: این كنفرانس برای پزشكان، كارشناسان مامایی، كارشناسان پرستاری و كارشناسان مبارزه با این بیماری ها برگزار شده است تا با حساس تر كردن آن ها نسبت به این بیماری، از ایجاد و شیوع آن جلوگیری كنیم.

وی هدف از برگزاری این كنفرانس را یاد آوری نحوی پیشگیری از این نوع بیماری ها دانست و گفت: این كنفرانس با همكاری مركز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشكی قم برگزار می شود.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcg.x9urak9qnpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما