دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : 6896
رییس شورای شهر قم خبر داد:

آمادگی چینی‌های برای سرمایه‌گذاری در طرح پیامبر اعظم

قم نيوز : قم نیوز: رییس شورای اسلامی شهر قم از اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران چینی برای سرمایه‌گذاری در طرح بلوار پیامبر اعظم خبر داد.
آمادگی چینی‌های برای سرمایه‌گذاری در طرح پیامبر اعظم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدرضا آتش‌زر در خصوص آخرین وضعیت طراحی بدنه طرح پیامبر اعظم گفت: گروه‌ها و شرکت‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در زمینه طرح پیامبر اعظم پیشنهاد داده‌اند و اخیرا نیز یک گروه چینی نیز پیشنهاد سرمایه‌گذاری در این طرح را داده است که با آنها نیز وارد مذاکره شده‌ایم و قصد داریم که بهترین پیشنهاد را انتخاب کنیم.

وی فعالیت چینی‌ها در طرح پیامبر اعظم را در بخش سرمایه‌گذاری ارزی و تامین فاینانس عنوان کرد و گفت: طراحی و اجرای طرح‌ توسط شرکت‌های ایرانی انجام خواهد شد و ما از سرمایه‌گذاران خارجی در صورت رسیدن به توافق در بخش تامین فاینانس استفاده می‌کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر قم در خصوص بازپرداخت اوراق مشارکت به مردم که زمان آن به زودی فرا می‌رسد، افزود: با هر سرمایه‌گذار که وارد مذاکره شویم یکی از شرایط این است که مبلغ بازپرداخت اوراق مشارکت را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه سه سال پیش برای تامین اعتبار مورد نیاز تملک املاک واقع در طرح پیامبر اعظم ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به فروش رسید، اضافه کرد: ۶۸۰ میلیارد تومان میزان اعتبار اوراق مشارکتی است که باید به مردم بازگردانده شود.

آتش‌زر با اشاره به اینکه شرکت‌های داخلی قرارگاه خاتم، کیسون و... پیشنهادهای مختلفی ارائه داده‌اند، گفت: طرح کاربری بدنه نیز آماده شده و در کمیسیون ماده پنج در حال بررسی است و به زودی شاهد تصویب طرح در این کمیسیون ماده پنج خواهیم بود.

وی یادآور شد: پروژه پیامبر اعظم یک پروژه اقتصادی است و شرایط این پروژه به گونه‌ای است که می‌تواند تعهدات خود را عملی کند.

بلوار پیامبر اعظم یا حرم تا حرم به طول ۷ کیلومتر از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران احداث خواهد شد.

این بلوار که دارای کاربری‌های فرهنگی، تجاری و همچنین امکانات مورد نیاز برای زائران است، قدیمی‌ترین پروژه شهر قم محسوب می‌شود که از سه سال پیش با فروش اوراق مشارکت روند اجرایی این پروژه با سرعت مطلوبی دنبال می‌شود و طبق اعلام مسوولان شهرداری قرار است که مسیر این بلوار تا نیمه شعبان تکمیل شده و در اختیار زائران قرار گیرد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.onik49nai5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما