دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : 8405

خبرنگاران سربازان عرصه اطلاع رسانی هستند

قم نيوز : قم نیوز: رییس شورای اسلامی شهر قم درسخنرانی با تبریک روز خبرنگار، از خبرنگاران به عنوان سربازان عرصه اطلاع‌رسانی یاد کرد.
خبرنگاران سربازان عرصه اطلاع رسانی هستند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمد آتش‌زر یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که از سوی شهرداری قم و با مشارکت گروه مپنا و شرکت کیسون پیمانکاران مونوریل قم و با حضور امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر و دلبری شهردار قم و جمعی از خبرنگاران استان برگزار شد در سخنانی با تبریک روز خبرنگار، از خبرنگاران به عنوان سربازان عرصه اطلاع‌رسانی یاد کرد.

وی با بیان اینکه نبأ به معنی خبر و نبی به معنای خبر رسان است، خبرنگاری را شغل انبیاء دانست و اظهار داشت: کلمه انبیاء به معنای کسانی است که خبر رسان هستند و در واقع رسولان و پیامبران خبررسانان دستورات الهی به مردم هستند.

رییس شورای اسلامی شهر قم یکی از ویژگی‌های بعثت انبیا به این شغل مقدس را حفظ امانت دانست و یاد آور شد: پیامبران و رسولان به دلیل حفظ امانت این شایستگی را پیدا می‌کنند که خداوند ایشان را در زمره انبیاء قرار داده و وظیفه اطلاع‌رسانی را بر عهده آنان قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیز خبرنگاران به عنوان زحمت‌‌کشان و تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی در حقیقت شغل پیامبرگونه دارند و باید قدر این شغل پیامبر گونه را بدانند.

آتش‌زر با بیان اینکه انبیاء همیشه در زحمت بوده‌اند، تصریح کرد:‌ هیچ پیامبری در ناز و نعمت نبوده و همواره با سختی‌های روبه‌رو بوده‌اند و خبرنگاری هم که شغل انبیا و یک شغل پرزحمت و پرمشقت است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای قرار گرفتن خبرنگاری جزء مشاغل سخت و زیان‌آور اظهار کرد: واقعاً فعالیت در عرصه خبرنگاری و اطلاع‌رسانی جز مشاغل پرزحمت به شمار می‌رود.

رییس شورای اسلامی شهر قم اطلاع رسانی را مهم‌ترین وظیفه خبرنگاران دانست و گفت:‌ اطلاع رسانی درست یک واقعه، مهم‌ترین وظیفه یک خبرنگار بوده و این امر به معنای خبررسانی صحیح و رعایت امانت در ارائه خبر به مردم است.

وی با بیان اینکه خبرنگار در اطلاع رسانی باید نقاط ضعف و قوت را شناسایی کند و این نقاط را صادقانه به مردم ارائه دهد، خاطرنشان کرد: ‌بر اساس فرهنگ اسلامی یک خبرنگار وظیفه دارد اخبار را به همان صورت که روی داده، به اطلاع مردم برساند.

آتش‌زر رعایت امانت را از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار دانست و یادآور شد: مهم‌ترین شاخصه در دنیای امروز اطلاع رسانی صریح بوده و اگر این اطلاع رسانی به موقع صورت گرفته باشد، اثر آن بیشتر است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdci.uavct1a5wbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما