شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : 69154
منبع : خبرگزاری مهر
استاد حوزه علمیه قم:

مهدوی بودن، از ویژگی‌های مهم حسینی(ع) شدن است

قم نيوز : یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: منتظر امام زمان(عج) باید بداند برای رسیدن به جامعه مهدوی باید از نهضت سیدالشهدا(ع) عبور کند و یکی از ویژگی‌های مهم حسینی(ع) شدن، مهدوی بودن است.
مهدوی بودن، از ویژگی‌های مهم حسینی(ع) شدن است
مهدوی بودن، از ویژگی‌های مهم حسینی(ع) شدن است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام علیرضا صادقی واعظ شامگاه جمعه در مراسم عزاداری هیأت خادم الرضا(ع) قم که در ورزشگاه شهید حیدریان برگزار شد، اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) در راستای احیای دین و شعائر اسلامی بوده است.

وی ابراز داشت: مسلم بن عقیل وقتی وارد کوفه شد و نامه امام حسین(ع) را برای آنان خواند؛ مردم کوفه اشک می‌ریختند و از مسلم خواستند تا به امام نامه بنویسد و از ایشان برای آمدن به کوفه و یاری ایشان دعوت کند.

این کارشناس مذهبی افزود: منتظر امام زمان(عج) نیز امروز باید بداند برای رسیدن به جامعه مهدوی باید از نهضت سیدالشهدا(ع) عبور کند و یکی از ویژگی‌های مهم حسینی شدن، مهدوی بودن است.

وی با بیان اینکه آسیب شناسی یک هنر است و باید علل واقعه عاشورا را آسیب شناسی کنیم، افزود: در تاریخ آمده ۱۸ هزار نفر با مسلم بیعت کردند اما هر چقدر می‌گذشت بر این تعداد کاسته می‌شد و در نهایت در مسجد کوفه کسی پشت سر مسلم باقی نماند و علت آن این بود که بیعت آنها از سر زبان بود نه از ته دل.

حجت الاسلام صادقی واعظ گفت: امام حسین(ع) در سال ۶۱ هجری سینه چاک زیاد داشت اما تنها ۷۲ نفر دل خود را برای ایشان آوردند و امروز نیز بسیاری‌ها دم از سربازی امام زمان(عج) می‌زنند اما باید دید که چند نفر از ته دلشان این حرف را می‌زنند.

وی ابراز داشت: اگر امروز به جامعه شیعی خود نگاه کنیم مشکلات بسیاری در حوزه‌های مختلف از جمله مسائل فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی داریم و بسیاری از ارزش‌ها امروز ماهیت خود را از دست داده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: جوانان باید مراقب باشند تا جوانی خود را چوب حراج نزنند و همواره باید مراقب باشند تا در آلودگی‌ها گرفتار نشوند.

وی عنوان کرد: اسلام با جوانی کردن مخالف نیست و در زمینه ازدواج توصیه‌های فراوانی دارد.

حجت الاسلام صادقی واعظ بیان داشت: امروز دشمنان تمام تلاش خود را به کار بستند تا شهوت را در جامعه گسترش دهند که در این زمینه باید مراقب چشم و نگاه خود باشیم چرا که ممکن است از گناهان کوچک مسیر انسانی که در هیئت بوده است نیز منحرف شود.

وی افزود: در سال ۶۱ هجری دعوت بدون هزینه از سوی کوفیان صورت گرفت و آنان نفهمیدند که خود باید به سمت امام بروند.

این سخنران مذهبی بیان داشت: امام همانند کعبه است که مردم باید گرد او طواف کنند نه اینکه کعبه به سمت مردم برود.

وی عنوان کرد: برای رسیدن به امام زمان(عج) نباید دنبال برخی از افراد و کارهایی که مورد تأیید نیست رفت و اگر دنبال امام زمان(عج) هستیم نباید مرید کسی دیگر باشیم و باید جوانان توجه کنند که ریاضت در اسلام حرام است و نباید اسیر این افراد شویم و تنها راه رسیدن به حضرت انجام واجبات و ترک محرمات است.

حجت الاسلام صادقی واعظ تأکید کرد: رسیدن به امام زمان(عج) آمادگی نیاز دارد و باید این زمینه در انسان‌ها پدید آید و در روایات داریم بسیاری از افرادی که منتظر بودند در زمان ظهور در برابر ایشان می‌ایستند.

وی افزود: زبیر بعد از ۲۵ سال ارادت و پای رکاب بودن امام علی(ع) در برابر ایشان ایستاد و امروز نیز ما از هیأتی بودن باید به سمت حسینی(ع) بودن برویم تا خدایی نکرده آنچه را که دنبال می‌کنیم بیهوده نباشد.


انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdceez8p.jh8oni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما