چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : 69807
منبع : خبرگزاری فارس
حجت الاسلام ماندگاری:

بن‌بست در نظام اسلامی معنا ندارد/3 باور برای حل مشکلات

قم نيوز : استاد حوزه و دانشگاه گفت: اسلامی که ولایت دارد بن بست ندارد و کسی که قرآن، اهل بیت (ع) و ولایت را دارد امیدوار است.
بن‌بست در نظام اسلامی معنا ندارد/3 باور برای حل مشکلات
بن‌بست در نظام اسلامی معنا ندارد/3 باور برای حل مشکلات
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری در جلسه شورای معاونان و مدیران بنیاد شهید وامور ایثارگران قم اظهار کرد: نارضایتی با ناامیدی تهدید محسوب می‌شود، در حالیکه محصول نارضایتی با امیدواری یک فرصت است، حضرت زینب (س) در کربلا ناامید نبود، اگر امام حسین (ع) شهید شد، امام سجاد (ع) حضور داشت و انسان با ولایت نا امید نیست .

وی ادامه داد: کسی که قرآن، اهل بیت و ولایت را دارد بیچاره نیست و پشتیبان دارد، باید باور به حل مشکلات داشته باشیم. امروز همه شبکه‌های ماهواره ای در صدد ترویج ناامیدی در جامعه هستند و اکنون در موقعیت جهاد و جنگ اقتصادی هستیم و باید همانند دوران دفاع مقدس با امیدواری پیش برویم و در این جهاد نیز با کار و تلاش پیروز شویم.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: آزادگانی که در دوران اسارت امیدوار بودند توانستند در همان دوران سخت حافظ قرآن شوند و زبان‌های خارجی را فرا بگیرند و از آن شرایط فرصتی برای آموختن و پیشرفت یافتند.

وی تاکید کرد: امروز اگرسه باور را داشته باشیم مشکلات جامعه حل می شود، اینکه تقصیر را تقسیم کنیم، باور کنیم مشکلات قابل حل شدن است و اینکه حل مشکلات با دین میسر می‌شود.

ماندگاری اضافه کرد: همه تلاش می‌کنند گناه را به گردن دیگران بیندازند درحالی که اگر باور کنیم همه در رقم زدن شرایط کنونی دخیل هستیم، می‌توانیم مشکلات را حل کنیم؛ بدترین مدل تحلیل مشکل از یک سو فرافکنی کردن و از سویی خودزنی است.

وی ادامه داد: اسلام، قرآن و ولایت مایه امیدواری است، هرکس پشتیبان ندارد نا امید است، نباید توکل و توسل را فراموش کنیم. توکل بی تدبیری، تنبلی و بی تحرکی نیست، در دوران دفاع مقدس رزمندگان با توکل و توسل پیروزی را رقم زدند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjaoem.uqehyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما