چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : 7138
رکن الدینی خبر داد:

ایجاد رشته توسعه فرهنگ دینی و تبلیغ

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزش دانشگاه معارف اسلامی از راه‌اندازی رشته توسعه فرهنگ دینی و تبلیغ در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
ایجاد رشته توسعه فرهنگ دینی و تبلیغ
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سیدحسین رکن‌الدینی با اشاره به رشته مدرسی معارف اسلامی دانشگاه معارف اسلامی اظهار کرد: این رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تدریس می‌شود و دارای گرایش‌های اخلاق، انقلاب اسلامی، تاریخ و تمدن اسلامی، قرآن و متون اسلامی و مبانی نظری اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۳۰۱ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۵۹ نفر دانشجو در مقطع دکترا در حال تحصیل بوده که ۶۲ نفر از آنها در مقطع دکترا بورسیه هستند.

معاون آموزش دانشگاه معارف اسلامی با اشاره به پذیرش نخستین دوره پذیرش دانشجویان خواهر در سال ۹۰ گفت: اکنون ۵۰ نفر دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته معارف اسلامی در حال تحصیل هستند.

وی از راه‌اندازی رشته توسعه فرهنگ دینی و تبلیغ خبر داد و افزود: این رشته با هدف تربیت نیروی انسانی برای دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ایجاد شده است.

رکن‌الدینی با بیان اینکه رشته توسعه فرهنگ دینی و تبلیغ دارای گرایش‌‌های مدیریت فرهنگی، مشاوره دینی و تبلیغ دین است، خاطرنشان کرد: این رشته مراحل نهایی را طی کرده و منتظریم شورای گسترش دستور اجرای آن را ابلاغ کند تا امسال بتوانیم در این رشته آزمون برگزار کنیم.

وی با اشاره به شرایط رشته توسعه فرهنگ دینی و تبلیغ گفت: طلاب سطح دو حوزه برای این رشته پذیرش می‌شوند و فارغ‌التحصیلان آن در هر گرایش برای بخش مشاوره و تبلیغ دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها پذیرش می‌شوند.

معاون آموزش دانشگاه معارف اسلامی عنوان داشت: امکان تحصیل خواهران هم در دانشگاه معارف اسلامی فراهم شده و اکنون بیش از ۳۰ درصد دانشجویان دکترا در این دانشگاه را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی یادآور شد: از ویژگی‌های رشته‌های دانشگاه معارف اسلامی این است که فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد این دانشگاه در صورت تمایل می‌توانند تدریس در دانشگاه‌ها را به صورت حق‌التدریس آغاز کنند و سپس زمینه جذب آنها فراهم می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdca.en0k49n6a5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما