پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 7245

نگاه‌های جزیره‌ای به قم لطمه می‌زند

قم نيوز : قم نیوز: رییس ستاد برگزاری همایش تکریم خدمت بر پرهیز مدیران قم از نگاه‌های جزیره‌ای تاکید کرد و گفت: ما از مسوولان پاسخ می‌خواهیم که چرا بودجه‌های معوقه قم تخصیص داده نمی‌شود.
نگاه‌های جزیره‌ای به قم لطمه می‌زند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید عباس لاجوردی در همایش تکریم خدمت که در مدرسه عالی امام خمینی برگزار شد، با اشاره به اینکه اگر جامعه‌ای خدمتگزار خود را فراموش کند فرهنگ خدمت از بین می‌رود، اظهار داشت: ستاد همایش تکریم خدمت به هیچ نهاد و ارگانی وابسته نبوده و کاملا مردمی است.

وی با اشاره به اینکه اسم ائمه اطهار فرهنگ ساز خدمت به مردم است، گفت: این جلسه برای تکریم از فردی برگزار شده که خدمات ارزنده‌ای به شهر کریمه اهل بیت ارائه کرده است.

رییس ستاد همایش تکریم خدمت با اشاره به اینکه این مراسم آغاز حرکتی است برای اهتمام به جایگاه رفیع شهر قم، تاکید کرد: شهر قم باید در گرفتن مطالبات به‌حق خود پیشگام بوده تا بتواند به عنوان یک فرهنگ ساز تاثیرگذاری جهانی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه قم نه یک فضای فیزیکی و جغرافیایی بلکه یک مرکز جهانی است، افزود: نقش مهمی در آخرالزمان برای قم ترسیم شده است و می‌طلبد که ما این فرصت را مغتنم بشماریم.

لاجوردی با اشاره به اینکه قم یک مرکز فرهنگی بزرگ است، اضافه کرد: قم مرکز مکتب ساز انقلاب و جهان اسلام و پایتخت تشیع است و دشمن قطعا برای فاسد کردن محور و قلب انقلاب بر روی قم فکر کرده است.

وی با اشاره به اینکه نگاه جزیره‌ای به قم به این شهر لطمه می‌زند، تاکید کرد: قم یک شهر علوی بوده و مدینة المهدی است و قم به یک نگاه جامع نیاز دارد.

رییس ستاد برگزاری همایش تکریم خدمت با اشاره به اینکه باید به شهر قم بهای لازم داده شود، خاطرنشان کرد: ما از مسوولان پاسخ می‌خواهیم که چرا بودجه‌های معوقه قم تخصیص داده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم قم حق را ادا کرده و به وظیفه خود عمل کردند، یادآور شد: قم باید از جنبه‌های مختلف به جایگاه خود برسد.

لاجوردی با تکریم خدمات هشت ساله حجت‌الاسلام بنایی در خدمت به شهر قم اظهار کرد: مثلث عزت و اقتدار نظام از سه ضلع رهبری، مکتب و مردم تشکیل شده است و باید به جایگاه مردم توجه لازم صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط قم و پیشرفت‌های صورت گرفته و البته برخی از مشکلات در این شهر یادآور شد: قمیون اجازه نمی‌دهند که فرهنگ دیانت قم تغییر یابد.

رییس ستاد همایش تکریم خدمت با اشاره به اینکه قرار است بنیاد توسعه و عمران قم با حمایت آیت‌الله مومن نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری شکل گیرد، بیان کرد: نگاه این طرف رودخانه و آن طرف رودخانه فتنه انگیز است و باید از مطرح شدن چنین مسائلی خودداری شود.

وی همچنین از تشکیل بنیاد توسعه فرهنگی قم خبر داد و افزود: باید علوم اهل بیت از قم به سراسر عالم منتشر شود و ما باید بسترهای لازم را در این زمینه مهیا کنیم.

لاجوردی با اشاره به اینکه امیدواریم که با همدلی مردم بتوانیم شهری که شایسته عش آل محمد است ایجاد کنیم، اضافه کرد: انصاف نیست که خدمات انجام شده در قم نادیده گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: البته قم با محرومیت‌های مضاعف روبه‌رو بوده که برخی از آن مربوط به دوران قبل از انقلاب و برخی مربوط به بعد از انقلاب است که باید به این محرومیت‌ها رسیدگی شود.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcj.xeafuqe8isfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما