شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : 7282
الهی خبر داد:

اجرای طرح پایش خون در مراکز درمانی قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر پایگاه انتقال خون استان قم از اجرای طرح ملی پایش خون در مراکز درمانی این استان خبر داد.
اجرای طرح پایش خون در مراکز درمانی قم
به گزارش قم نیوز، علی الهی امروز با اشاره به ایجاد زائرسرا ویژه اهداکنندگان مستمر خون در قم اظهار کرد: خیرین استان قم نیز با توجه به جمعیت اهداکنندگان خون، زائر سرایی را به منظور اسکان اهداکنندگان مستمر خون که از دیگر استان‌ها به مراکز انتقال خون قم مراجعه می‌کنند، در دست احداث دارند.

وی ادامه داد: این زائرسرا با توجه به جمعیت اهدا کنندگان خون و نیاز منطقه در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع و هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد تومان در حومه مسجد جمکران احداث خواهد شد که در حال حاضر، کار مطالعاتی این طرح عمرانی انجام شده و عملیات اجرایی آن سه سال به طول می‌انجامد.

مدیر پایگاه انتقال خون استان قم با بیان اینکه سالانه ۱۸ میلیون زائر از قابلیت‌های عظیم گردشگری مذهبی استان قم بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: توسعه و تقویت زیرساخت‌ها و امکانات اقامتی به عنوان یک اولویت برای استان قم دارای اهمیت ویژه‌ای بوده و باید با توجه به جمیعت گسترده اهداکنندگان و اهمیت این قشر در تأمین سلامت جامعه بسترهای حمایتی و تشویقی آنان را فراهم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ذخیره خون و فرآورده‌های خونی، تامین خون مراکز نیازمند خون اعم از مراکز درمانی خصوصی و بیمارستان‌ها به صورت رایگان از جمله ماموریت‌های مرکز انتقال خون استان قم است.

الهی ابراز داشت: در سال گذشته چهار میلیارد تومان به منظور تامین خون و فرآورده‌های خونی برای بیمارستان‌ها، مراکز دولتی، خصوصی و خیریه هزینه شده است.

مدیر پایگاه انتقال خون استان قم خاطرنشان کرد: پایگاه انتقال خون استان قم در زمینه رشد اهدا خون مستمر و ارسال پلاسما با توجه به شاخص‌های خونی، عملکرد و رتبه خوبی را در کشور کسب کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در راستای حمایت از سرمایه ملی طرح پایش خون به منظور مصرف صحیح از خون و فرآورده‌های خونی طرح ملی مراقبت از خون در استان قم اجرا شده است.

الهی یادآور شد: باید نسبت به تامین و مصرف مناسب این فرآورده مهم و ارزشمند نهایت تلاش را داشته باشیم.

مدیر پایگاه انتقال خون استان قم افزود: در حال حاضر این طرح در بیمارستان شهید بهشتی قم در حال اجراست که اجرای آن باید در تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌ها پیگیری شود.

وی با اشاره به هزینه سنگین تامین خون مورد نیاز بیمارستان‌ها خاطرنشان کرد: این طرح در تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌ها با همکاری سازمان انتقال خون انجام می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdca.an0k49nuu5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما