چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : 7409
الهی خبرداد:

پایگاه انتقال خون قم منتقل می شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر پایگاه انتقال خون استان قم گفت: پایگاه محراب (ویژه بانوان) در نیمه دوم سال جاری و در راستای ارائه خدمات بهتر به اهداکنندگان خون به یکی از مناطق دو یا سه منتقل می‌شود.
پایگاه انتقال خون قم منتقل می شود
به گزارش قم نیوز، علی الهی  با اشاره به اثرات مادی و معنوی اهدای خون در جامعه گفت: هیچ اقدامی ارزشمندتر از نجات یک انسان نیست و نمی‌توان اهدای خون را با حجامت مقایسه کرد چرا که هر فرد با اهدای خون خود می‌تواند جان انسان‌های دیگر را نجات دهد.

وی افزود: هر فردی با اهدای خون خود احیاگر جان فرد دیگری است اما در حجامت این امر تنها خود فرد را مصون می‌دارد.

الهی ادامه داد: طرح همو ویژ یلانس (مراقبت از خون) با توجه بر لزوم مصرف صحیح خون و فرآورده‌های خونی و در راستای حمایت از سرمایه‌های ملی در بیمارستان‌های استان قم اجرا خواهد شد.

مدیر پایگاه انتقال خون استان قم ‌اظهار داشت: در راستای تکریم اهداکنندگان به ویژه در مراکز بخش‌های استان، نیازمند ایجاد سامانه متحرک انتقال خون هستیم که با ایجاد آن نیازی به مراجعه حضوری به مراکز عمومی نیست.

وی خاطرنشان کرد: باید با مساعدت مسوولان و تحقق وعده‌های استانداری وسیله نقلیه مورد نیاز هر چه سریع‌تر در اختیار این پایگاه قرار گیرد تا با تجهیز آن بتوانیم اهداف مورد نظر را تحقق ببخشیم.

الهی عنوان داشت: در حال حاضر سه پایگاه انتقال خون در قم فعال بوده که پایگاه محراب (ویژه بانوان) به عنوان یکی از این سه پایگاه در نیمه دوم سال جاری و در راستای ارائه خدمات بهتر به اهداکنندگان خون به یکی از مناطق دو یا سه منتقل می‌شود.

مردان قمی ۹۰ درصد اهداکنندگان خون هستند
الهی تصریح کرد: با توجه به اینکه مردان بیش از ۹۰ درصد اهدا کنندگان خون در استان را تشکیل می‌دهند، پایگاه محراب نیز با توجه به نیاز فراوان در این منطقه خونگیری از آقایان را انجام می‌دهد.

مدیر پایگاه انتقال خون استان قم در ادامه با اعلام خبر احداث «نخستین زائر سرای ویژه اهداکنندگان خون سراسر کشور در قم» خاطرنشان کرد: خرید زمین مورد نیاز برای ایجاد این زائر سرا در حال اجراست و در آینده نزدیک با ساخت و بهره‌برداری از این پروژه زمینه برای حضور اهداکنندگان برتر خون در قم فراهم می‌شود.

وی بیان داشت: پایگاه انتقال خون استان قم در خصوص تامین خون و فرآورده‌های خونی در قم با رشد ۳۰ درصدی مواجه است و به شکل رایگان در اختیار مراکز خونی قرار خواهد گرفت.

الهی عنوان کرد: در همین راستا خون و فرآورده‌های خونی تولید شده به صورت رایگان در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcb.gbzurhba9iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما