يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : 7322

17 هزار تبعه غیر ایرانی در قم کارت اشتغال دارند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم با اشاره به حضور 130 هزار تبعه غیر ایرانی در قم گفت: 17 هزار تبعه غیر ایرانی در قم دارای کارت اشتغال هستند.
17 هزار تبعه غیر ایرانی در قم کارت اشتغال دارند
به گزارش قم نیوز، حسن رحمانی  به اجرای طرح ساماندهی اتباع غیر ایرانی در این استان اشاره و بیان کرد: ۱۳۰ هزار تبعه غیر ایرانی در قم ساکن هستند که از این تعداد ۲۸ هزار نفر بیش از ۱۸ سال سن دارند.

وی افزود: از تعداد یاد شده ۱۷ هزار نفر کارت اشتغال دارند و هفت هزار نفر با گذرنامه در قم زندگی می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم ادامه داد: آن دسته از اتباعی که خارج از این آمار هستند به صورت غیر مجاز وارد کشور شده و در قم اقامت دارند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح ساماندهی اتباع خارجی، رضایت قشر بیکار کشور را تامین می‌کند، گفت: با اجرای این طرح اتباع خارجی در مشاغلی که برای آنها تعریف شده است، جذب می‌شوند.

رحمانی اضافه کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل آمارهایی که از سوی کارشناسان این اداره کل اعلام شده است، تعداد فرصت‌های شغلی ایجاد شده در قم افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: با ساماندهی وضعیت اشتغال اتباع خارجی می‌توان بستر جذب نیروی انسانی بیشتر و کاهش نرخ بیکاری را در استان قم فراهم کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود از رسیدگی به پرونده‌های قضایی در شورای حل اختلاف دادگستری که در اداره کار مستقر است خبر داد.

رحمانی به ابلاغ دستورالعمل ساماندهی اتباع خارجی واجدین شرایط در موسسه‌ها اشاره و بیان کرد: تاکنون در این زمینه ۵۰۰ پرونده در شورای حل اختلاف دادگستری مستقر در اداره‌ کار بررسی شده است.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcf.0deiw6dm0giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما