سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : 7375

رییس سازمان حج و زیارت با مراجع تقلید در قم دیدار کرد

قم نيوز : قم نیوز: رییس سازمان حج و زیارت صبح امروز با علما و مراجع تقلید در قم دیدار و گفت‌وگو کرد.
رییس سازمان حج و زیارت با مراجع تقلید در قم دیدار کرد
به گزارش قم نیوز،  دراین دیدار حجت الاسلام موسوی، رییس سازمان حج و زیارت كشور اقدامات و برنامه های این سازمان را تشریح نمود و اظهار داشت: حضور مراجع عظام تقلید و حوزه علمیه در جوار مرقد نورانی كریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمكران قم را به لحاظ زیارتی ممتاز ساخته و علاوه بر حجم عظیم زایر و مسافر از كشور به مقصد قم این استان هدف سفر مسلمانان و شیعیان جهان است و این ظرفیت مهم در سازمان حج و زیارت مورد توجه قرار گیرد.

موسوی ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت ها و تحولات چشمگیر استان قم گفت: این مساله از دو جهت حائز اهمیت است اول این كه مردم لایق قم شایسته این خدمات هستند و عقب ماندگی های گذشته قم جبران می شود و دوم این كه این اقدامات و تحولات با مدیریت یك مدیر روحانی و لایق صورت می گیرد.

همچنین حجت الاسلام محمد حسین موسی پور در این دیدار طی سخنانی اظهار داشت: قم به عنوان پایگاه اصلی جهان تشیع و مرجعیت دینی سالانه پذیرای میلیون ها زائر و مسافری است كه از اقصی نقاط كشور و بسیاری از كشورهای مسلمان به قصد زیارت و كسب معارف دینی، به این شهر سفر می كنند.

وی وجود این تعداد زائر و بسیاری از ویژگی های منحصر بفرد فرهنگی قم را، ظرفیت عظیم در بحث توسعه توریسم مذهبی دانست و بر لزوم نگاه ویژه و برنامه ریزی مناسب مسوولان حج و زیارت كشور در جهت بهره مندی از این ظرفیت ها و توانمندی های قم تاكید كرد.

استاندار قم با اشاره به این كه روابط جمهوری اسلامی ایران با عراق یك رابطه ویژه و مهم در ابعاد تاریخی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی است، نقش تبادل توریسم و اعزام زائران، در تقویت و توسعه این روابط، را یاد آور شد و خاطرنشان كرد: امروز دشمن با درك اهمیت و حساسیت این مساله، با برنامه ها و ترفندهای مختلف به دنبال ایجاد تنش و كمرنگ كردن روابط دو كشور مسلمان است.

موسی پور با تاكید بر لزوم حفظ هوشیاری و اتخاذ راهبرد های موثر فرهنگی برای مقابله با این گونه برنامه های دشمن گفت: برگزاری دروه های آموزشی ویژه برای دست اندركاران اعزام كاروان ها به ویژه روحانیان و عوامل فرهنگی با هدف تبیین جایگاه و اهمیت توسعه و پیوند روابط دو ملت و نیز توجیه و آشنایی اجمالی زوار نسبت به شرایط موجود و ضرورت پرهیز از ارتكاب هر گونه رفتارایجاد كننده بدبینی و شائبه از نكات مهمی است كه باید مد نظر قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت تامین تسهیلات و امكانات خدماتی رفاهی مورد نیاز زوار ایرانی در عراق تصریح كرد: با توجه به دائمی بودن بحث اعزام زائر، سازمان حج و زیارت به عنوان متولی اصلی،می تواند با ورود به بحث ایجاد امكانات و فضاهای اقامتی به ویژه ساخت هتل، زمینه خدمات رسانی مطلوب به زائران در عراق را فراهم نماید.

استاندار قم به مشكلات ناشی از اعزام های متفرقه و بدون نظارت زائران عراقی به مقصد كشورمان به ویژه شهر مقدس قم و نیز مشكل تاخیر در مبداء و مقصد اعزام زائران ایرانی اشاره و بر لزوم برنامه ریزی لازم در جهت ساماندهی این موضوعات تاكید كرد.

دراین دیدار حجت الاسلام موسوی، رییس سازمان حج و زیارت كشور اقدامات و برنامه های این سازمان را تشریح نمود و اظهار داشت: حضور مراجع عظام تقلید و حوزه علمیه در جوار مرقد نورانی كریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمكران قم را به لحاظ زیارتی ممتاز ساخته و علاوه بر حجم عظیم زایر و مسافر از كشور به مقصد قم این استان هدف سفر مسلمانان و شیعیان جهان است و این ظرفیت مهم در سازمان حج و زیارت مورد توجه قرار گیرد.

موسوی ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت ها و تحولات چشمگیر استان قم گفت: این مساله از دو جهت حائز اهمیت است اول این كه مردم لایق قم شایسته این خدمات هستند و عقب ماندگی های گذشته قم جبران می شود و دوم این كه این اقدامات و تحولات با مدیریت یك مدیر روحانی و لایق صورت می گیرد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcd.5052yt0ska26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما