سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : 7379
اسماعیلی طبا تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه قم در ترویج معارف قرآنی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خواستار استفاده از ظرفیت بالای امامزادگان و بقاع متبرکه استان قم در ترویج فعالیت‌های قرآنی شد.
استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه قم در ترویج معارف قرآنی
به گزارش قم نیوز، سید مرتضی اسماعیلی طبا و دیگر اعضای کمیته ترویج فعالیت‌های قرآنی استان قم در دومین نشست، با آیت الله سعیدی امام جمعه قم دیدار و گفت و گو کردند.

سیدمرتضی اسماعیلی طبا در این دیدار گفت: اعتبارات خوبی برای گسترش فعالیت‌های قرآنی تخصیص داده شده است که برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی را در دست اقدام داریم.

وی به برگزاری هفته فرهنگ استان قم در کشور مالزی اشاره کرد و اظهار داشت: ۲۱ نفر در قالب گروه‌های مختلف فرهنگی به مالزی اعزام می‌شوند که ۱۱ نفر آنان شامل حافظان، قاریان و دیگر فعالان قرآنی این استان هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اعلام آمادگی کرد تا در برگزاری هفته‌های فرهنگ استان قم در کشورهای مختلف ما را یاری کند، که امیدواریم از این فرصت‌ها در جهت گسترش فعالیت‌های قرآنی این استان بهترین استفاده را ببریم.

وی در ادامه از جمع آوری اطلاعات تمامی مؤسسات قرآنی استان قم اعم از زیرمجموعه‌های این اداره کل و همچنین دیگر مؤسسات قرآنی در قالب بانک اطلاعاتی خبر داد.

اسماعیلی طبا درخصوص اوقات فراغت تابستان گفت: در حال حاضر ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری برادران و ۷۰ کانون فرهنگی هنری خواهران در مساجد قم فعال هستند و برای اوقات فراغت تابستان برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته‌اند که عمده فعالیت‌ این کانون‌‌ها، برنامه‌های قرآنی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان خواستار ارسال طرح‌های پیشنهادی اعضای این کمیته به این اداره کل شد تا پس از تصویب، جهت توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی این استان اجرایی شود.

وی در ادامه استفاده از ظرفیت عظیم امامزادگان و بقاع متبرکه استان قم در ترویج فعالیت‌های قرآنی این استان را بسیار تاثیرگذار دانست.

اسماعیلی طبا در این دیدار قرآن نفیسی را که برای اولین بار توسط یک هنرمند قمی با نسخ فارسی نگاشته شده است، به آیت الله سعیدی اهدا کرد.

امام جمعه قم در این جلسه، از پیشنهادات مطرح شده استقبال کرد و به ضرورت برنامه ریزی و توجه ویژه به فعالیت‌های قرآنی در این استان تأکید کرد.

خاطر نشان می‌شود در این نشست هر یک از اعضای کمیته، به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

توسعه فعالیت‌های قرآنی در مناطق محروم، تفکیک مسوولیت‌ها در بین نهادهای استان و تهیه بانک اطلاعاتی حاوی مشخصات تمامی قرآن آموزان سراسر استان با هدف ساماندهی آموزش آنها، از جمله پیشنهادات مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.qnqt23nxwftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما