سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : 6146
در جلسه‌ای با حضور حجت الاسلام شرفخانی صورت گرفت؛

بررسی برگزاری همایش سراسرس معتکف

قم نيوز : قم نیوز: جلسه هماهنگی همایش سراسری فرهنگی هنری معتکف با حضور حجت الاسلام شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شد.
بررسی برگزاری همایش سراسرس معتکف
به گزارش قم نیوز، در این جلسه که با حضور سید مرتضی اسماعیلی طبا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و دیگر اعضای ستاد برگزاری همایش سراسری فرهنگی هنری معتکف در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اهداف و برنامه‌های همایش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دمیدن روح معنویت در قشر فرهنگی و هنری جامعه، ماندگاری فرهنگ غنی اعتکاف با استفاده از ابزار هنر، زنده کردن میراث کمی و کیفی اعتکاف، تعمیق معنویت در جامعه، امتداد سنت‌های صحیح اعتکاف و ترویج آن در جامعه و همچنین اعتلای روحیه و فرهنگ دینی و تربیتی بوسیله اعتکاف از اهداف همایش سراسری فرهنگی هنری معتکف به شمار می رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در جلسه هماهنگی این همایش در سخنانی اظهار داشت: این حرکت معنوی با توجه به بعد هنری آن، ابتکار بسیار خوبی است که تأثیر فراوانی در فرهنگی سازی سنت حسنه اعتکاف خواهد داشت.

اسماعیلی طبا در ادامه با اشاره به چاپ آثار منتخب، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تمام توان خود را جهت همکاری در برگزاری این همایش به کار خواهد گرفت.

شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این نشست بر لزوم توزیع کتاب این همایش، در بین کتابخانه های عمومی و انجمن های سراسر کشور تاکید کرد.

همایش سراسری فرهنگی هنری معتکف در قالب شعر، داستان، خاطره و قطعه ادبی با بیش از ۱۶۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه همایش، ۴ خرداد ماه در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه برگزار می‌شود.

پس از داوری آثار، نفرات اول تا سوم هر رشته، به ترتیب به سفر حج عمره، عتبات عالیات و مشهد مقدس اعزام خواهند شد و آثار منتخب نیز در قالب کتابی با عنوان بر بال قنوت به چاپ خواهد رسید.

خاطر نشان می‌شود اعضای ستاد برگزاری همایش سراسری فرهنگی هنری معتکف، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد اعتکاف قم، سازمان اوقاف و امور خیریه، صدا و سیما، حوزه علمیه و حرم مطهر حضرت معصومه می‌باشند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdci.5aqct1azqbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما