سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : 7380
حجت الاسلام شیری خبر داد:

اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از ساماندهی چهار پایگاه اوقات فراغت به منظور برگزاری طرح نشاط معنوی در تابستان امسال خبر داد.
اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام شوزب شیری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت اداره کل اوقاف و امور خیریه با عنوان طرح نشاط معنوی اظهار داشت: برای این منظور چهار پایگاه تابستانی در بقاع مطرح شهر قم ساماندهی شده است.

وی ادامه داد: در این راستا امامزاده‌ حمزه در خیابان شهید دل‌آذر، امامزاده سیدعلی در خیابان ۱۹ دی، امامزاده جعفر شهید در محله شاه ابراهیم و امامزاده علی بن جعفر در چهارمردان قم پذیرای نوجوانان و جوانان در قالب طرح نشاط معنوی خواهند بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ابراز داشت: برنامه‌های طرح نشاط معنوی در سه حوزه تربیتی، اردویی و ورزشی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تربیتی با تشکیل حلقه‌های معرفتی، جلسات دعا و تفسیر قرآن تلاش خواهد شد تا نوجوان در مسیر صحیح زندگی قرار بگیرند.

شیری افزود: برای این منظور سه کتاب بسیار مفید برای سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان تدوین شده که در طول تابستان برای آموزش از این کتاب‌ها استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: کتاب "الفبا تا خدا" برای مقطع دبستان، "۳۰ نشانه یک راه"برای مقطع راهنمایی در زمینه آداب معاشرت و پاسخ به شبهات با محوریت کلام ائمه(ع) و کتاب "نردبان‌ها و پرتگاه‌های زندگی" با موضوع فضائل و رذائل نفس انسان برای مقطع دبیرستان در این زمینه تدوین شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اضافه کرد: این کتاب‌ها با محوریت آموزه‌های اهل بیت(ع) نکات ناب بسیاری را به نوجوانان می‌آموزد و منبع خوبی برای فعالیت‌های تربیتی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌هایی که در امامزادگان وجود دارد، این زمینه را به وجود آورده تا توجه تصمیم‌گیران نسبت به این مکان‌های مقدس برای بهره‌برداری‌های فرهنگی و تربیتی جلب شود.

شیری افزود: مقام معظم رهبری نیز در این رابطه تاکید بسیاری به قطب شدن امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در مسائل فرهنگی داشته‌اند.

وی با اشاره به عنوان این طرح بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در تلاش است تا بقاع امامزادگان را از حالتی که اکنون دارند و بیشتر به عنوان آرامستان به آنها نگاه می‌شود، بیرون آورده و روح نشاط را در این مکان‌های مقدس جاری کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جوانان به سمت بقاع متبرکه جذب شوند باید کاری کنیم تا جوانان، این مکان‌ها را محور فعالیت‌های خود قرار دهند، بنابراین باید در فضای این بقاع تحول ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: قداست مکانی امامزادگان سبب بیمه شدن جوانان از لحاظ معنوی شده و بسیاری از آسیب‌ها را از آنان دور می‌کند.

شیری عنوان کرد: سال گذشته در قم هزار نوجوان جذب برنامه‌های تابستانی سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم شدند و امسال نیز نوجوانان برای ثبت نام می‌توانند به دفاتر بقاع متبرکه مراجعه کنند.

ایجاد سه موقوفه جدید در سال جاری
وی با اشاره به اینکه سه مجموعه در سال جاری به موقوفات استان قم اضافه شده است، افزود: یکی از این موقوفات برای تسهیل ازدواج جوانان نیازمند اختصاص یافته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان داشت: بخش دیگری از این مجموعه‌ها برای احداث حسینیه، تکیه و مسجد وقف شده است.

۲۰۰ نفر به جمع هیئت امنای امامزادگان پیوستند
وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در نحوه اداره امامزادگان ابراز داشت: قرار بر این است که امامزادگان به صورت مردمی اداره شده و هیئت امنایی از معتمدین و مومنین محل تشکیل شود.

شیری ابراز داشت: این هیئت امنا در واقع پل رابط میان اداره کل اوقاف و امور خیریه و مردم هستند و می‌توانند بر نحوه هزینه شدن درآمدهای امامزاده نظارت کنند.

وی افزود: امسال برای ۲۰۰ نفر حکم هیئت امنا از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه صادر شده است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcj.oeafuqetysfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما