چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : 7396
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم:

بیش از یک میلیون و صد هزار نسخه کتاب امانت داده شد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: سال گذشته حدود یک میلیون دویست هزار نسخه کتاب از کتابخانه های عمومی استان به امانت رفت.
بیش از یک میلیون و صد هزار نسخه کتاب امانت داده شد
به گزارش قم نیوز، علی فریدونی عنوان کرد: سال گذشته تعداد یک میلیون و ۱۷۵ هزار و ۷۶۶ نسخه کتاب توسط اعضا در رده های سنی مختلف در کتابخانه های عمومی به امانت رفت که از مجموع آن، تعداد ۲۲۰ هزار و ۳۳۸ نسخه کتاب توسط کودکان و نوجوانان به امانت رفته است.

وی اظهار داشت: رسالت اصلی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم ترویج کتابخوانی و ارتقاء مطالعه مفید و تشویق مردم به حضور در کتابخانه های عمومی است.

وی بیان کرد: برنامه اصلی این اداره کل ایجاد بستر مناسب تر برای بهره گیری مردم از اوقات فراغت شان از طریق مطالعه و حضور در کتابخانه هاست و در این راستا برگزاری برنامه های فرهنگی از جمله مسابقات کتابخوانی و چکیده نویسی و برنامه های خاص جوانان و کودکان از اهم برنامه های این اداره کل است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم تصریح کرد: از آنجا که تابستان فصل فراغت عده زیادی ازمردم و مخصوصا جوانان و دانش آموزان و دانشجویان است با برنامه ریزی مناسب، مردم با امکانات موجود آشنا شده و از آن بهتر بهره برداری می کنند.

وی گفت: یکی از برنامه ریزی های لازم آشنا کردن مردم با امکانی به نام کتابخانه است که می تواند زمانی از حضور مردم را به خود اختصاص دهد و در واقع اهمیت برنامه ریزی برای اوقات فراغت آشنا ساختن مردم با امکانات موجود درکتابخانه ها است.

فریدونی اذعان داشت: براساس آمار موجود، بالاترین میزان عضویت وامانت کتاب دررده سنی کودک و نوجوان وخانواده ها مربوط به سه ماهه فصل تابستان و پس از پایان امتحانات است.

فریدونی ادامه داد: بهترین ابزار سرگرمی کودکان و نوجوانان کتاب است و آنان می توانند با عضویت در کتابخانه های عمومی از اوقات فراغت خود بهترین استفاده را ببرند.

وی یادآور شد: متناسب با رسالت و امکانات نهاد کتابخانه ها، عموم مردم به ویژه کودکان ونوجوانان وجوانان با مراجعه به کتابخانه ها می توانند بخشی از زمان فراغت خود را به خواندن کتاب در کتابخانه و بردن آن به منازل اختصاص داده و اوقات فراغت خود را با انس با کتاب شیرین تر نمایند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم به نقش نمایشگاه ها همچون نمایشگاه اوقات فراغت در این خصوص اشاره کرد و افزود: نمایشگاه ها فرصت های تبلیغی مناسبی برای آشنا کردن مردم با امکانات و ظرفیت های موجود است و نمایشگاه اوقات فراغت شروع بسیار خوبی برای سازماندهی فعالیت ها و برنامه های اوقات فراغت است که خانواده ها را با ارگان هایی که در این زمینه فعال هستند، آشنا می کنند و در نتیجه آنان می توانند انتخاب بهتری جهت تامین اوقات فراغت فرزندان خود داشته باشند.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه جشنواره آفتابگردان ویژه اوقات فراغت برای اولین بار در استان برگزار می شود نیاز است اطلاع رسانی وسیعی نسبت به برگزاری دربین عموم مردم انجام گیرد و برگزاری برنامه های جنبی ازجمله مسابقات کتاب خوانی واختصاص جوایز نفیس می توانند در پربارکردن اوقات فراغت نقش مهمی داشته باشد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcg.y9urak9w3pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما